Funderingar från en bonusmamma.
Jag har nyss blivit bonusmamma barnet är nästan 7 år, allt har gått väldigt fort.
Sambon har tidigare haft barnet väldigt, väldigt mycket vad jag förstått.
Under ett drygt år har han haft barnet varannan helg ca då barnet bott på annan ort.
Samma vecka som vi flyttade ihop så flyttade barnet till samma stad och det blev bestämt
boendet skulle vara veckovis. Nu är det så att boendet ÄR inte veckovis…. utan ändras hela tiden,
utan någon som helst förvarning.
En gång då vi satt i bilen så blev jag meddelad att barnet hämtas om ca 2 timmar, en dag tidigare.
Jag råkade då kläcka ur mig att jag trodde vi skulle vara barnlediga även idag, vi hade lite att reda ut
ang. annat kände jag och jag hade liksom räknat med att vi skulle ha en dag till att prata på.
Detta resulterade i att han meddelande mig om att barnet kommer alltid att komma FÖRST och
det finns inte en chans att han skulle neka sitt barn att komma om barnet vill det. Och veckors iskyla!
Att vilja ha sitt barn är iof i mina ögon är en god egenskap som förälder. Men alla ändringar utan någon som helst förvarning är ärligt talat skitjobbigt. Dessutom så vill han TA VARA på tiden när barnet är hos oss och det går
I princip inte att göra något medan barnet är uppe och vaket utan barnet skall underhållas hela tiden.
Barnet vill inte alls vara hos sin mamma vilket heller inte uppmuntras utan det är alltid ett evigt tjat om att jamen vi pratar med mamma så får du säkert komma hit den och den dagen också… ärligt talat? Borde man inte uppmuntra barnet att vilja vara med sin mamma också?
Vet inte riktigt hur jag skall hantera allt, tänkte att här inne finns nog massor av erfarenhet, stöd hjälp och tips att få.