• MeNoLike

Bästa 7 sitsiga SUVen?

Har kollat på 

Santa Fe
    Chevrolet Captiva

Men skriv gärna ALLA du vet och om du har några erfarenheter tack 

• Svar på tråden Bästa 7 sitsiga SUVen?
  • Griseknoen35

Har iofs bara en 5 sitsig santa fe men älskar den bilen men kan dock kännas lite bred ibland. Drar också väldigt mycket bensin så det är inte precis den billigaste bilen.

• MeNoLike
    Griseknoen35 skrev 2013-07-30 14:50:18 följande:
    Har iofs bara en 5 sitsig santa fe men älskar den bilen men kan dock kännas lite bred ibland. Drar också väldigt mycket bensin så det är inte precis den billigaste bilen.
    Har en 5 sitsig hyundai tucson nu och den drar också rätt mkt men vad gör man när man måste ha en större bil?!?!
  • Slavdrivaren
    MeNoLike skrev 2013-07-30 14:56:25 följande:
    Har en 5 sitsig hyundai tucson nu och den drar också rätt mkt men vad gör man när man måste ha en större bil?!?!
    Du köper en buss/minivan istället för en SUV. Har du fler personer som ofta åker i bilen behöver du dessutom permanenta säten, inte som de temporära extrasäten som exempelvis Santa Fe erbjuder.

Mazda 5 till exempelvis, 7 säten, rymlig och drar endast 0,52l/mil i blandad körning. Toyota Sienna är även ett alternativ.
  • MeNoLike
    Slavdrivaren skrev 2013-07-30 15:05:13 följande:
    Du köper en buss/minivan istället för en SUV. Har du fler personer som ofta åker i bilen behöver du dessutom permanenta säten, inte som de temporära extrasäten som exempelvis Santa Fe erbjuder.

Mazda 5 till exempelvis, 7 säten, rymlig och drar endast 0,52l/mil i blandad körning. Toyota Sienna är även ett alternativ.
    jo men nu vill vi ha en SUV så bensinen får lov att vara dyrare 
  • Slavdrivaren
    MeNoLike skrev 2013-07-30 15:06:33 följande:
    jo men nu vill vi ha en SUV så bensinen får lov att vara dyrare 
    Om du av någon anledning måste ha en SUV så bör Mitsubishi Outlander vara den bränslesnålaste med 7 sittplatser, 0,69l/mil i blandad körning.
  • paret

Är du ute efter tärrängkörningsegenskaperna på en suv eller bara ute efter fyrhjulsdriften?
    Är det 4wd som du söker finns det många fler alternativ. 

• MeNoLike
    paret skrev 2013-07-31 21:12:03 följande:
    Är du ute efter tärrängkörningsegenskaperna på en suv eller bara ute efter fyrhjulsdriften?
    Är det 4wd som du söker finns det många fler alternativ. 
    Jag är ute efter sitthöjden som SUV ger mig. 
  • paret
    MeNoLike skrev 2013-08-06 18:47:40 följande:
    Jag är ute efter sitthöjden som SUV ger mig. 
    Samma här då
  • carlf

Land Rover Discovery. -04 och fram. mycket bil för pengarna

Svar på tråden Bästa 7 sitsiga SUVen?