• love01

Svamp i armhåla

Hej! Det verkar som att det finns kloka och kunniga människor här så jag ställer min fråga. Jag har i tre veckor nu haft svamp i båda armhålorna, behandlat med daktacort i två veckor och fått  råd av läkare att fortsätta behandla tills svampen försvinner.
    Men jag behöver nu tips på hur man får bort den så fort som möjligt, utöver daktacort... Har hört att man kan ha på potatismjöl i armhålorna för att hålla torrt? klappar man bara på mjölet och låter det vara resten av dan eller hur gör man?

finns det nåt annat supertrick? Vill verkligen bli av med det här nu.. 

• Svar på tråden Svamp i armhåla
  • Realista

Jag tycker cortimyk går snabbare en daktacort annars är det att se till att det är torrt och smörja, gör det ont kan du ta en tygbit och lägga emellan så det inte ligger hud mot hud

• love01

Svårt att hålla det torrt bara när det är sommar och varmt, försöker att inte röra mig men det blir fuktig under armarna ändå.. Därför jag undrade om potatismjöl hjälper och om man kan ha på det fast man har svamp.

Min läkare sa att daktacort och cortimyk är exakt samma bara att daktacort förvaras i kylen... Men kan lika gärna testa cortimyk då.

• Marina80

Två-tre gånger i veckan tvålar du in hela dig med fungoral mjällschampo. Låt det verka i 15 min och skölj av sen.

• Marina80
    love01 skrev 2013-07-31 11:24:01 följande:
    är fungoral bättre än krämer??
    Inte bättre, men ett komplement.
  • Marina80
    love01 skrev 2013-08-01 15:35:23 följande:
    Okej man kan använda daktacort och fungoral samtidigt?
    Ja.
Svar på tråden Svamp i armhåla