• Anonym (Bläää!!!)

Skit ner er och era jävla krav på bonusmorsor!!!

Jag engagerar mig inte ett skit i min "bonus". Har ingen lust eller skyldighet öht!! Hen är en bortskämd, respektlös, söndercurlad liten egoskit.

Blir så jävla irriterad på alla som skriker "stackars barn!" för att man som bonusmorsa tycker att det räcker med två föräldrar. I var och varannan tråd klagas det på bonusmorsor som undrar om de måste slå knut på sig själv för  otacksamma ungar och bioföräldrar!

Det måste tydligen vara minst tre helst fyra vuxna som kan få ungen ännu odrägligare! Kräks! 

• Svar på tråden Skit ner er och era jävla krav på bonusmorsor!!!
  • Ann Cistrus

Det måste väl finnas något mellanting mellan att inte bry sig ett skit och att curla sönder? Jag har också en bonus som ibland går mig på nerverna men som jag oftast fungerar bra ihop med. Om jag hade känt så som du gör inför min bonus hade jag nog gjort slut med barnets pappa, för allas skull. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • stjärnmamman

Har man valt att involvera sig med någon som har barn ingår liksom barnet i paketet..

Precis som vuxna kan alla barn vara skitungar vare sig det är egna barn, bonusbarn, grannens barn eller systers barn

• Anonym (xxx)
    stjärnmamman skrev 2013-07-30 15:45:21 följande:
    Har man valt att involvera sig med någon som har barn ingår liksom barnet i paketet..

Precis som vuxna kan alla barn vara skitungar vare sig det är egna barn, bonusbarn, grannens barn eller systers barn
    Man har skyldighet att ta hand om sina egna barn, inte andras. Har jag skyldighet att ta hand om grannens ungar också?
  • Anonym (???)

O du har valt att leva med en pappa för att....?

• Ann Cistrus
    stjärnmamman skrev 2013-07-30 15:45:21 följande:

Men det är väl just det som är problemet, att det finns olika uppfattningar om vad "paketet" är? För vissa betyder det att vara trevlig och respektfull mot barnet och inget annat, för andra betyder det att gå in och ta fullt föräldraansvar. Ganska stor skillnad. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (???)
    Anonym (xxx) skrev 2013-07-30 15:47:27 följande:
    Man har skyldighet att ta hand om sina egna barn, inte andras. Har jag skyldighet att ta hand om grannens ungar också?
    Ja, om de ingår i den familj du valt att nästla dig in i.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (???) skrev 2013-07-30 15:49:16 följande:
    Ja, om de ingår i den familj du valt att nästla dig in i.
    Man är inte skyldig att ta hand om andras barn som redan har föräldrar. Och blanda inte in mig, jag har har inga bonusar, lever i en kärnfamilj. Varför inte skylla på den andre föräldern istället som låter detta ske? Eller är bioföräldrar utan all skuld?
  • Anonym (Bläää!!!)
    Ann Cistrus skrev 2013-07-30 15:41:33 följande:
    Det måste väl finnas något mellanting mellan att inte bry sig ett skit och att curla sönder? Jag har också en bonus som ibland går mig på nerverna men som jag oftast fungerar bra ihop med. Om jag hade känt så som du gör inför min bonus hade jag nog gjort slut med barnets pappa, för allas skull. 
    Haha nu börjas det..

Och hur faaan skulle det vara bra för min skull eller min killes att göra slut? Vi trivs jättebra med varandra.. 
Svar på tråden Skit ner er och era jävla krav på bonusmorsor!!!