• kaffeamanda

Spahotell i Krakow

Jag och mamma planerar en sparesa till Krakow i höst. Nån som har några tips på bra och billigt spahotell?

• Svar på tråden Spahotell i Krakow
  • Kinya

Jag skriver här och hoppas på att få tips jag också. Jag vet ett bra hotell i Krakow men det är tyvärr inget spahotell. Men inom de närmsta åren ska vi försöka komma iväg till Krakow igen. Underbar stad!

• kaffeamanda

Ja, jag har hört mycket bra om Krakow, Ryanair flyger dit också så då blir det billig resa.

• Kinya

Krakow är underbart! Dock hade jag inte valt att åka dit på spa då stan är så underbar att jag inte skulle vilja sitta inne i ett spa oavsett hur fint det är. Jag skulle defintivt vilja vara ute på stan och titta på allt och äta på fina restauranger!

Ni får inte missa den här restaurangen. Det är en av Krakows bästa! Boka bord. Den ligger i gamla stan.

http://www.wierzynek.com.pl/en/wierzynek/about-us.html

• kaffeamanda

Tänkte uppdatera nu när vi varit iväg. Vi bodde på ett hotell lite utanför Krakow, som heter hotel Sympozjum. Tyckte att det var jättebra, det är ju inte samma standard som i Sverige men det vet du väl eftersom du varit där. Vi bodde för 500 kr/natt, en 60 min massage kostade runt 300 kr, bubbelpool och en vanlig pool fanns. Om jag åker dit igen kommer jag nog dock att leta ett hotell med både spa och gym för det saknade jag faktiskt. Men det var absolut värt pengarna!

• Kinya

Det hotellet vi bodde på var jättefint. Definitivt samma eller bättre standard än hotell här i Sverige. Vi bodde på Hotell Europejski (inget spa) som ligger precis intill centralstationen. Jättefint! Men för 500 kr/natt får man ju acceptera att standarden inte är på topp. Men det är den ju inte här i Sverige heller för den summan.

Men jag hade inte åkt till krakow för att gå på spa. Det kan jag göra här hemma där vi har många fina spa nära. Krakow åker jag till för att uppleva staden och det den har att erbjuda. Restauranger, museer, slottet, konsten, arkitekturen osv.

Svar på tråden Spahotell i Krakow