ADHD och relationer
Hej,
För att göra en lång historia kort så har jag misstänkt ett tag att jag har ADHD/ADD (ska snart genomgå en utredning).
Det som jag känner att jag dock vill ta tag i med en gång är just det här med relationer. Jag har träffat en man ett ganska långt tag nu, som jag tycker väldigt mycket om, men relationen kantas av småbråk o konflikter. Jag har inte förmågan att bromsa, utan det blir svart och så reagerar jag med ilska med en gång. Jag har alltid varit sådan, även om det blivit något bättre nu i vuxen ålder. Han pressar på något sätt in mig i ett hörn o då blir jag skitarg, gör slut etc.
Finns det någon därute med ADHD som har tips på det här med impulskontroll? Hur man stannar upp o tar ett steg tillbaka? Jag kommer liksom bara ihåg det i ett par dagar och sen är jag tillbaks till ruta ett igen. Jag vill inte vara elak eller såra någon och även om min pojkvän har del i det hela, så kan jag ju bara ändra mig själv. Jag kan inte kräva att han alltid ska vara den vuxna med självkontroll.
Jag vill inte ha en relation kantad av konfikter och småbråk, som egentligen bara handlar om att vi nog inte riktigt förstår varandra...
Tacksam för hjälp!!