• Miniliis

Vad får du för associationer till namnet ..

Lilly, vad ger det er för associationer? Tycker att det är fint men är det för vanligt nu?

• Svar på tråden Vad får du för associationer till namnet ..
  • Tess1990

Jag och min sambo älskar det!
    men vi hade tänkt oss stavningen Lily
    jag förknippar det både med färgen lila och lilja blomman, som är jätte fin!
    gulligt och sött, men också kreativitet (vet inte riktigt varför, får bara den känslan) 

• Burberry

Tänker på en trevlig tant i huset bredvid mitt barndomshem. Samt på liljekonvaljer av någon anledning.

Tycker det är ett vackert namn.

• fluu

Tänker mig att Lilly är en trevlig tant från landet typ,vilka fördomar man kan ha ;)
    Och så tänker jag givetvis på Liljor. Tycker faktiskt att Lilja är ett fint namn.

För mig finns det inget namn som är för vanligt eller ovanligt. Bara man gillar namnet. Men vill man inte ha ett vanligt namn så kanske Lilly är för vanligt. Det är det 19: e vanligaste flicknamnet och det ökar enligt statistiken. Det kan man även märka här på fl, Lilly/Lily nämns i många,många trådar.

Bra att ni stavar Lilly,helt enligt svenska uttalsregler.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Nu svarar tråkiga jag igen som inte gillar söta namn. Så ja,frågar du mig så är Lilly smått och sött på en vuxen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Förkunnaren

Hm... Karaktären Lilly i "How I met your mother" och någon äldre dam med stil och grace.

• MaaxMaax

Tycker Lilly är okej. Något för sött kanske. Just nu tänker jag på en av huvudkaraktärerna i "Mödrar och Söner" av Fogelström. 
    Överlag är det ett rätt bra namn, funkar både på svenska och engelska, och i andra länder också. 

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Mamori

Tänker på Harry Potters mamma :-P Men fint namn, gillar det i båda stavningar

Svar på tråden Vad får du för associationer till namnet ..