Julas skrev 2013-07-31 10:01:10 följande:
Hej hej Jag tror att det finns väldigt många som känner precis som du. Många är omgivna av människor men känner sig otroligt ensamma. Jag kan också känna mig ensam när jag inte har barnen och sitter ensam i ett stort hus på kvällen. Men jag har många vänner att ringa eller att messa med, då går det ju lite lättare. Vad är det du vill? Träffa någon att ha en relation med? Få nya vänner som hör av sig? Någon att prata med på nätet? Hör gärna av dig. Skicka ett om om du inte vill diskutera mer i tråden.
Fast jag är inte omgiven av vänner, jag har inga vänner här. Jag brukar ibland messa med mina gamla vänner, men många har jag tappat kontakten med. Visst har jag min familj men det är bara mamma, pappa och lillebror.
Jag har redan en relation sedan 1 år tillbaka men hans jobb gör det omöjligt för oss att bo ihop just nu. Han reser utomlands i jobbet och är bara hemma totalt 1 vecka per månad (ej sammanhängande) så ensamheten gnager sig in i benmärgen i alla fall, trots att jag har en partner.
Jag har många brev- och mejlvänner men känner mig inte mindre ensam genom att skriva med dem.
Jag vet faktiskt inte vad jag vill... Jag har ingen hobby som man kan träffa vänner genom heller. Inte här där jag bor.