• Jessie90

    Ni som bor i tunisien

    Hej.
    Ni som ska flytta /bor i tunisien..trivs ni där? Vad var det son gjorde att ni flyttade dit? Ni som har barn..hur funkar det? Kramis


  • Svar på tråden Ni som bor i tunisien
  • jamilahtunis

    hej! jag bodde i tunisien 2010-2011 och jag hade aldrig varit där innan.Min man e från tunisien.Nu hade jag vuxna barn innan så det var bara jag och maken som flyttade ner,olyckligtvis startade revulutionen 2 veckor efter att vi kommit ner och ja det blev ju lite annurlunda än vi tänkt oss,Men jag trivdes bra min mans familj e helt underbara och jag åkte till sverige några gånger och till baka,anledningen till att vi flyttade ner var för att komma närmare hans familj och att starta upp något där nere,härliga gästvänliga människor fin natur.kram kram

  • Jessie90

    Hejsan.

    Åh vilken otur att det var just när ni flyttade dit. Bodde ni i tunis då? Men bor ni i sverige nu? Jag älskar tunisien..det är som du säger att folk är så vänliga där nere. Sen så är det billigt. Min andra hälft är från tunisien och vi har lite planer för framtiden att ev flytta ner :)

    Kramis

  • jamilahtunis

    hej igen! ja det var otur med revulutionen,nu bor vi i sverige min man jobbar så att vi e där nere på feb mars aprill.och vi kommer inte flytta ner permanent,i nu läget.vi bor i tunis sbeitla swax lite olika ställen.Vad kul att ni har planer att flytta ner.Fast i nu läget där nere e så jätte bråkit,min man e där just nu och det e på håret att han stannade hemma i sverige,men biljetten var ju redan beställd.Ja man önskade att de var samma hjärtlig het här i serige bland människor,där nere e det ju ingen stress kanske därför som dom har tid bry sej om varandra.Vi kan prata mera,jätte kull att få kontakt med dej,jag e på väg bort kommer hem i morgon kväll kram sköt om dej så länge.

  • Jessie90

    Hej igen! Okej..vi har inga planer på att bo i tunis, utan mer i söder (gabes) nära hans familj ..

    Ja, vi hörde att det var problem där nere nu igen :( hoppas det blir bättre snart. Vi ska ner nu på måndag 5/8 och träffa familj och släkt som vi inte träffat på över 2år.

    Det var jättekul att ha fått kontakt med dig med :) jag ser fram emot fler samtal. Vart i sverige bor ni?

    Kramiis

  • Anna88

    jag har varit i tunisien i 4 månader och har inte märkt av nått..visst folk demonstrerar ibland men det gör ju folk i stockholm också...Flört

  • bimb

    Hej
    Jag bor inte där men har hus i just Gabes och en massa släkt där.
    Tycker inte det är så roligt som tjej där, (men är säkert annorlunda om man har barn och famijen där) Det är väldigt gammeldags i den staden och inte alls lika mycket liv som i "turiststäderna"  Det är nästintill omöjligt att se tjejer ute på kvällarna, killarna kan vara ganska jobbiga mot västerländska tjejer och de är inte alls vana vid turisiter.
    Men det är tryggare där och inte lika stökigt som i de större städerna. Hlar varit där sen jag var och vet att det finns några svenska tjejer i där till och från :)
    Passa på att åka över till ön Djerba är nära och skitfint, sen finns oaserna i Gabes..
    Hur trivdes du? 

Svar på tråden Ni som bor i tunisien