• Anonym (ledsen)

Min hund nafsade min sambos barn

Jag har en liten hund på 5,5 kilo som älskar människor överlag. Min sambo har en dotter på 7 år som är väldigt hårdhänt av sig. Hon "leker" ofta med hunden och sliter och river i kopplet och ropar åt hunden och retas med den. Jag har flera gånger vänligt men bestämt försökt förklara åt henne att hon måste visa respekt för hunden och att hunden kan bli ledsen och säga ifrån en vacker dag.

Min sambo bryr sig inte utan flickan får alltid som hon vill. Igår så hörde jag hunden gnälla och gick och tittade vad som hände. Flickan höll på petade den i öronen. Efter en stund så tjutar flickan förskräckligt högt och det visade sig att hunden hade nafsat henne i fingret.

Det kom varken blod eller syntes knappt något sår från hennes finger.
    Flickan hade försökt göra en kullerbytta på hunden och den hade väl blivit rädd och rytit ifrån.
    Men det som sårar mig mest är att sambon hade flugit opp från soffan i samma veva då han hörde flick-ungen tjuta till och sparkat till hunden så att hunden "minsann skulle lära sig att inte bita folk".
    Jag e så ledsen över allt det här som har hänt och flickan har nu sagt åt sin pappa att hon vill att min hund ska ges bort och pappan bara klappar flickan på huvudet.

Jag tycker då att sambon har gjort fel och flickan lika så??

• Svar på tråden Min hund nafsade min sambos barn
  • Nape

Jag tycker inte flickan ska lämnas obevakad med hunden. Och kan man inte hålla i kopplet fint håller man inte alls. Håll dem ifrån varann!

Och han sparkade alltså hunden? SPARKADE? Jag hoppas du reagerade! Sluta mesa och stå upp för din hund!

• Anonym (inte konstigt)

Jag skulle aldrig låtit dom varit ensam med tanke på hur hon beter sig mot djur. Klart att hunden till slut säger ifrån. Tycker jag inte alls är konstigt.

• mpermper

Ja, de har gjort jättefel. Jag skulle inte acceptera det faktiskt. Tycker du ska markera när det gäller din hund. Låt inte flickan vara i närheten av den.

• mrswife

Rätt åt henne, hunden säger ifrån till slut och jag hade inte heller låtit henne vara själv med hunden. Säg ifrån!

• Anonym (instämmer)
    mpermper skrev 2013-07-31 13:01:48 följande:

Ja, de har gjort jättefel. Jag skulle inte acceptera det faktiskt. Tycker du ska markera när det gäller din hund. Låt inte flickan vara i närheten av den.

• mpermper
    Nape skrev 2013-07-31 13:00:23 följande:
    Jag tycker inte flickan ska lämnas obevakad med hunden. Och kan man inte hålla i kopplet fint håller man inte alls. Håll dem ifrån varann!

Och han sparkade alltså hunden? SPARKADE? Jag hoppas du reagerade! Sluta mesa och stå upp för din hund!
  • Anonym (Wildrat)

Vilket ärkepucko du är tillsammans med. En person som inte uppfostrar sitt barn och misshandlar en hund vill du alltså vara tillsammans med? Tänk efter en gång till, så hemskt är det inte att bo ensam.

• Anonym (ledsen)

Ja jag har sagt åt sambon att hon inte får "leka" mer med hunden men då tycker  sambon att hunden skall bort om han utgör en fara för barn =(
    Han sparkade den inte i huvudet eller så utan föste bort den snabbt med foten varav han senare slog den hårt på nosen..usch det skär i mitt hjärta =(

Han säger att hunden skall lära sig och att han blev rädd för flickans liv....suck

• mpermper
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-31 13:05:43 följande:
    Ja jag har sagt åt sambon att hon inte får "leka" mer med hunden men då tycker  sambon att hunden skall bort om han utgör en fara för barn =(
    Han sparkade den inte i huvudet eller så utan föste bort den snabbt med foten varav han senare slog den hårt på nosen..usch det skär i mitt hjärta =(

Han säger att hunden skall lära sig och att han blev rädd för flickans liv....suck
    Fy f-n... jag skulle inte kunna tycka om en sådan människa mer. Skulle någon göra så mot min hund så vore det goodbye och adjöss med relationen.
  • RöttÄrSött

Inte undra på att flickan gör som hon gör då pappan inte har någon respekt för djur heller!

Vill du verkligen vara ihop med ett sådant pucko?!

Svar på tråden Min hund nafsade min sambos barn