Min hund nafsade min sambos barn
Jag har en liten hund på 5,5 kilo som älskar människor överlag. Min sambo har en dotter på 7 år som är väldigt hårdhänt av sig. Hon "leker" ofta med hunden och sliter och river i kopplet och ropar åt hunden och retas med den. Jag har flera gånger vänligt men bestämt försökt förklara åt henne att hon måste visa respekt för hunden och att hunden kan bli ledsen och säga ifrån en vacker dag.
Min sambo bryr sig inte utan flickan får alltid som hon vill. Igår så hörde jag hunden gnälla och gick och tittade vad som hände. Flickan höll på petade den i öronen. Efter en stund så tjutar flickan förskräckligt högt och det visade sig att hunden hade nafsat henne i fingret.
Det kom varken blod eller syntes knappt något sår från hennes finger.
Flickan hade försökt göra en kullerbytta på hunden och den hade väl blivit rädd och rytit ifrån.
Men det som sårar mig mest är att sambon hade flugit opp från soffan i samma veva då han hörde flick-ungen tjuta till och sparkat till hunden så att hunden "minsann skulle lära sig att inte bita folk".
Jag e så ledsen över allt det här som har hänt och flickan har nu sagt åt sin pappa att hon vill att min hund ska ges bort och pappan bara klappar flickan på huvudet.
Jag tycker då att sambon har gjort fel och flickan lika så??