• finflicka

Balsammetoden, torrt och slitet hår. Forsätta?

Har ni hållt på med balsammetoden i 4 månader utan något vidare resultat, mitt hår är blekt många gånger (från rött till blont) och därför ganska duktigt slitet.
    Nu när jag använder BM så går håret av överallt varje gång jag borstar det eller drar mina fingrar igenom det, håret är inte det minsta lent snarare strävt och ser rent ut sagt förjävligt ut.
    Som tvättbalsam har jag provat Coops, Garant och nu slutligen Naturelle som iaf har funkat lite bättre än dom andra.
    Som "efterbalsam" har jag provat Fructis och nu Garnier med avocado och shea oil och som inpackning använder jag Loreal nutri-gloss.

Nu behöver jag er hjälp, har jag helt enkelt använt mig av fel produkter eller är mitt hår för slitet och skört för balsammetoden?
    Tack på förhand :)
  • Svar på tråden Balsammetoden, torrt och slitet hår. Forsätta?
  • Eleonor01

Pantene PRO v är som mirakel i mitt hår. Inte schampot men balsamet. Även dove har ett riktigt bra balsam i tub. Prova :)

• snilla

Pantene pro-v innehåller silikoner så det är inget alternativ för balsammetoden.

Testa äppelcidervinäger-skölj, gör håret mjukt. Olivolja ska vara bra för håret med.

• finflicka

Av naturliga inpackningar har jag provat avokado och honung utan något vidare resultat. Hur går man tillväga med olivolja? ska man bara skölja det med det eller ha det i en längre stund? :)

Vart får man tag på Arganolja? :)

• Annelie 76
    finflicka skrev 2013-07-31 13:17:31 följande:
    Har ni hållt på med balsammetoden i 4 månader utan något vidare resultat, mitt hår är blekt många gånger (från rött till blont) och därför ganska duktigt slitet.
    Nu när jag använder BM så går håret av överallt varje gång jag borstar det eller drar mina fingrar igenom det, håret är inte det minsta lent snarare strävt och ser rent ut sagt förjävligt ut.
    Som tvättbalsam har jag provat Coops, Garant och nu slutligen Naturelle som iaf har funkat lite bättre än dom andra.
    Som "efterbalsam" har jag provat Fructis och nu Garnier med avocado och shea oil och som inpackning använder jag Loreal nutri-gloss.

Nu behöver jag er hjälp, har jag helt enkelt använt mig av fel produkter eller är mitt hår för slitet och skört för balsammetoden?
    Tack på förhand :)

Jag rekommenderar också att skölja med äppelcidervinäger. Jag späder 0,5dl med vatten så det blir 0,5 liter, doppar håret i behållaren, häller det över håret, kramar lite och sköljer sen ur med vatten. Man kan låta det vara kvar också men det luktar inte så gott.
  • finflicka
    Annelie 76 skrev 2013-07-31 17:02:53 följande:

Jag rekommenderar också att skölja med äppelcidervinäger. Jag späder 0,5dl med vatten så det blir 0,5 liter, doppar håret i behållaren, häller det över håret, kramar lite och sköljer sen ur med vatten. Man kan låta det vara kvar också men det luktar inte så gott.
    Tack för tipset! ska prova det ikväll :)
  • snilla

ÄCV luktar lite surt men jag tycker att man vänjer sig. Det luktar inte när håret är torrt så man behöver inte vara orolig för det.
    Skölj helst håret med kallt vatten också, det gör så att hårstrånas fjäll sluter sig igen.

• Litenskit
    finflicka skrev 2013-07-31 16:54:57 följande:
    Av naturliga inpackningar har jag provat avokado och honung utan något vidare resultat. Hur går man tillväga med olivolja? ska man bara skölja det med det eller ha det i en längre stund? :)

Vart får man tag på Arganolja? :)

Arganolja kan du köpa i hälsokostaffärer. Finns förmodligen på nätet också. Se bara till att det är 100% kallpressad.
Svar på tråden Balsammetoden, torrt och slitet hår. Forsätta?