• Bellannn

Svagt positivt på sticka men negativt på clearblue digital

Måste bara höra om någon vart med om samma sak Igår eftermiddag tog jag ett test från minipris-tester, fick då ett väldigt väldigt svagt positivt test som både jag och sambon såg. Tog ett till under kvällen och även i förmiddags där vi tyckte oss se ännu ett svagt streck. Tänkte testa med clearblue digital som visade inte gravid. Någon som vart med om det och vilket av testerna stämde? Har beräknad mens nu på lördag.

• Svar på tråden Svagt positivt på sticka men negativt på clearblue digital
  • Mizzii

Ja jag har fått så flera ggr. Testerna kan visa svagt pos då mensen är på G

Love all of my kidz
  • EJai

Va jobbigt du får helt enkelt bita ihop 3dgr å testa igen. Tror dem stickorna är känsligare

• Bellannn

Hur kan dom reagera på mens?:o

Jaa ska testa ta med sticka imorrn på morgonurin, inget av dessa test har varit på de. Och om mensen ännu inte dyker upp har jag ett till digitalt :)

• sweetbird

Jag har fått positivt på sticka och neg på digitalt. Väntade 1 v och testade med digitalt igen. Och ja va gravid :)

• Bellannn

Då finns det lite hopp i varje fall måste ju va att digitala inte är lika känslig då man blir ju så förvirrad.

• tjockobbe

Testa igen med morgonurin som sagt. Avvakta sen några dagar om du kan o testa igen. Det kan vara lite tidigt. :)

Graviditetstest reagerar INTE på mens.

BF 30 september
  • Mizzii
    tjockobbe skrev 2013-08-01 01:09:09 följande:
    Testa igen med morgonurin som sagt. Avvakta sen några dagar om du kan o testa igen. Det kan vara lite tidigt. :)

Graviditetstest reagerar INTE på mens.

Det kan dom vist göra.
    Detta har hänt mig flertalet ggr då jag inte varigt gravid och även min BM har sagt det 
    Love all of my kidz
  • Marina80
    Mizzii skrev 2013-08-01 06:12:51 följande:
    Det kan dom vist göra.

Detta har hänt mig flertalet ggr då jag inte varigt gravid och även min BM har sagt det 

Men vad är det dom reagerar på? Graviditetstester reagerar på hCG och det finns endast i kroppen om man är gravid.
  • tjockobbe
    Mizzii skrev 2013-08-01 06:12:51 följande:
    Det kan dom vist göra.

Graviditetstest reagerar på ett hormon du endast har i kroppen om ett ägg blivit befruktat o fäst i livmoderväggen.

Ägglossningstest däremot kan reagera på lite allt möjligt då de inte är gjorda så känsliga som graviditetstester.
    BF 30 september
  • EQ85

såhär har jag fått.. och neg på digitalt. äl+9. antingen är TL skit eller så är jag för tidigt ute.
    TL visade svagare idag dock..

Svar på tråden Svagt positivt på sticka men negativt på clearblue digital