• majsan1980

    Oregelbunden mens

    Vi ska försöka skaffa barn nu men min mens är oregelbunden. Hur vet jag när jag har ägglossning?
     

  • Svar på tråden Oregelbunden mens
  • I have a kid
    majsan1980 skrev 2013-07-31 19:55:22 följande:
    Jo visst får köpa det, men lär bli en hel del
     Vi har sex varje dag :) har mellan 26-44 dagar mens cykel hur har du ??

     hur har det gått ??
  • majsan1980
    I have a kid skrev 2013-11-10 21:40:13 följande:
     Vi har sex varje dag :) har mellan 26-44 dagar mens cykel hur har du ??

     hur har det gått ??
    Vi har sex varannan dag nu. Kollar med ägglossningstest också men är fortfarande negativa. Är på dag 13 idag efter mensens första dag. Har en cykel på 29-45 dagar. Nu den senaste tiden har den varit 30 dagar men till skillnad från förra månaden då den var 37. Jobbigt att inte veta ungefär när ägglossning är :(
  • I have a kid
    majsan1980 skrev 2013-11-11 08:04:48 följande:
    Vi har sex varannan dag nu. Kollar med ägglossningstest också men är fortfarande negativa. Är på dag 13 idag efter mensens första dag. Har en cykel på 29-45 dagar. Nu den senaste tiden har den varit 30 dagar men till skillnad från förra månaden då den var 37. Jobbigt att inte veta ungefär när ägglossning är :(
    hm okey...

     har ni försökt länge ??

    barn sen tidigare ?

    Jag VET hur det känns å inte veta när man har äl eller om man har äl...

     ska köpa salvan där å hoppas den hjälper : :) om det inte blir + denna månad :)
  • majsan1980
    I have a kid skrev 2013-11-12 23:43:21 följande:
    hm okey...

     har ni försökt länge ??

    barn sen tidigare ?

    Jag VET hur det känns å inte veta när man har äl eller om man har äl...

     ska köpa salvan där å hoppas den hjälper : :) om det inte blir + denna månad :)
    Vi började aktivt försöka nu i höst, även om vi inte haft skydd innan. Så inte så länge om man tänker att vi aktivt försöker. Har inga barn, men var gravid en gång för 10 år sen men gjorde en abort då. tror jag känner av när jag ev kan ha ägglossning men är ej helt säker.

    Lycka till! 
  • di2te

    Jag har med väldigt oregelbunden mens (mellan 27 och 44 de senaste halvåret) och tycker det är jättesvårt att veta när jag ska ha äl. Känner dock av det (får värk) men vet inte om det redan är försent att befrukta då om man inte haft sex innan, Någon som vet?

  • majsan1980
    di2te skrev 2013-11-15 22:44:00 följande:
    Jag har med väldigt oregelbunden mens (mellan 27 och 44 de senaste halvåret) och tycker det är jättesvårt att veta när jag ska ha äl. Känner dock av det (får värk) men vet inte om det redan är försent att befrukta då om man inte haft sex innan, Någon som vet?
    Bästa är nog att ha sex innan du känner av det och när du känner av det. Har läst att när man känner av det så kan det bero på att du känner innan ägglossningen sker eller att du har ägglossning just då. Så bästa är att ha regelbunden sex, ja helst 2 gånger i veckan eftersom man inte riktigt vet när ägglossningen sker..
Svar på tråden Oregelbunden mens