Tills vilken vecka visar gravtest positivt?
När man är gravid och testet visar positivt så säger ju många att när man kommit visst långt in i graviditeten så slutar det visa positivt, någon som har koll på vilken vecka?
När man är gravid och testet visar positivt så säger ju många att när man kommit visst långt in i graviditeten så slutar det visa positivt, någon som har koll på vilken vecka?
Jag har hört(läst) att hCG har minskat rätt mycket vid v 12, men är osäker på källan, så du får nog googla vidare om ingen annan vet.
Shit! Man lär sig verkligen nåt nytt varje dag! Jag hade ingen aning om det här. Jag trodde verkligen att ett test var positivt i typ v 39 eller nåt!
Intressant!
Alltså du har fortfarande flera flera flera tusen i hcg efter v 12 och de flesta har det graviditeten ut!
Och vad mäter ett gravtest 25 eller 50 mmol?
Är verkligen undantag som får neg på stickan men det sker isåfall långt efter v 12.
Graviditetstest visar positivt under hela graviditeten. På den här sidan kan man se hur HCG varierar under graviditeten: www.justmommies.com/articles/hcg-levels.shtml
Normal känslighet för graviditetstest är 25 ug/ml, i tabellen ser man att HCG-halten i slutet av graviditeten är betydligt högre än så.
Jag tog ett positivt gravtest i v 33 för att bevisa för ett skeptisk väninna att man inte slutar testa positivt efter v 12. Det finns ingen tidpunkt då kvinnor normalt slutar att testa positivt.
Fast jag känner folk som fått negativa test senare i graviditeten, och fött fullt friska barn. Men de testade rätt sent, typ v 25 eller något sånt. Så det händer ju.
Det händer nog men det är inte det normala. Det finns ingen särskilt tidpunkt då testen blir negativa för kvinnor överlag, vilket är vad TS frågar.
En stor fet myt. Nog för att hcg sjunker, men naturligtvis visar ett gravtest positivt hela graviditeten ut.
Jag kanske har missförstått de som sagt att det hänt dem, då. De kanske bara fick svaga tester och inte negativa.
Jag fick ett svagare gravtest när jag testade i typ v 13.
Alltså inte helt negativt men svagare streck. Eftersom jag hade gått igenom flera Ma och MF så var jag lite av en testnörd.
Men mina killar i magen mådde fint och båda klarade sig till v 39