• alynda

Babybox fr Barnens hus el Babyproffsen?

Är gravid i v 29 och det börjar bli dags att registrera sig för en babybox. Det är ju samma " huvudleverantör", så man måste välja Barnens hus eller Babyproffsen. Men jag har förstått att innehållet varierar lite. Vilken är bäst? Det är ngn av butikerna i Stockholm eller Bromma som är aktuell för oss.

• Svar på tråden Babybox fr Barnens hus el Babyproffsen?
  • Alby

Barnens hus ger en sån blöjpapperskorg också, det gör inte babyproffsen.

• Frögurka

Olika i olika kedjor oxå. Unnehållet varierar från "packning" till "packning" om man säger så varje leverans har olika innehåll skulle ja tro. Annars skulle ju alla boxar ha exakt samma innehåll. Men ha är inte säker på min sak utan de är bara vad ja tror.

• blomman1013

Blöjhinkarna har dom slutat med. Och vad jag vet ska det vara vara liknande grejer i boxarna.

• Milagros

Första barnet tog vi från barnenshus och fick massa bra saker (2010). Denna gången från babyproffsen (2013). Denna gången ångrar jag att jag bara ödslade med bensin att ens köra dit. Vilken skit det var. Inget att ha.... Men med barnenshus var vi supernöjda :)

• Pralina 81

Hämtade ut en babybox från barnens hus i veckan, inget att hurra över. 2 blöjor, ett paket våtservetter, liten tandkräm, dregglis, tvättlapp, matskedar från hipp, en tidning och lite reklam. Fast det är ju ändå gratis:) När dottern föddes 2011 hämtade vi ut boxen från bigbaby och den var fullproppad med massor av prylar.

• Alby

Pralina81: jag fick exakt samma som dig, fast från babyproffsen. De enda bra babypaket är från Apoteket, libero och weleda.

• alynda

Tack för era svar. Det verkar som att boxarna blivit sämre än förra gången vi fick barn för 5 år sedan. Hämtade då på Babproffsen och fick en riktigt bra grejer som jag minns det, inklusive blöjhink ( toppen f mig som är känslig f dofter). Den har vi kvar o Barnens hus har tydligen erbjudande på påsarna till, så vi hämtar nog ut boxen där .

Svar på tråden Babybox fr Barnens hus el Babyproffsen?