• Jessiica

Flytta till Norrtälje? För och Nackdelar? Dela med dig!

Hej!

Är en 18-årig glad tjej som har mina funderingar på att flytta hemifrån Stockholm, till Norrtälje om ca 1,5-2 år!

Har av någon anledning blivit tokförälskad i Norrtälje, kan inte tänka mig att flytta någon annanstans. Det är dit jag vill Har varit där många gånger och trivs hur bra som helst!
    Bor du i Norrtälje eller känner någon som gör det? Vad är för-och nackdelarna? Vilka områden är bra att bo i?

Väldigt tacksam för svar!

Kramkram!  
  • Svar på tråden Flytta till Norrtälje? För och Nackdelar? Dela med dig!
  • Sooz

Det bästa är väl att flytta hit och se själv, annars kan man flytta härifrånn =)

• MaaxMaax

Har bott/ bor i Norrtälje eller strax utanför.
    Gillar staden skarpt, men det beror ju på vad man är ute efter, vem man är som person.
    Skulle jag flytta in till norrtälje skulle jag nog vilja bo centralt, men där är det såklart dyrare. Annars är områden som Grind eller Vigelsjö bra för mig, eftersom jag skulle vilja ha hund och närhet till skog och promenadområden.
    Men vad är du ute efter? 

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Jessiica
    MaaxMaax skrev 2013-08-07 13:58:22 följande:
    Har bott/ bor i Norrtälje eller strax utanför.
    Gillar staden skarpt, men det beror ju på vad man är ute efter, vem man är som person.
    Skulle jag flytta in till norrtälje skulle jag nog vilja bo centralt, men där är det såklart dyrare. Annars är områden som Grind eller Vigelsjö bra för mig, eftersom jag skulle vilja ha hund och närhet till skog och promenadområden.
    Men vad är du ute efter? 

Jag är ute efter en lägenhet. Gärna nära till naturen, men ändå ganska centralt. Det jag har förälskat mig i är att man kan vara i "staden" där, och 25 minuter senare är man på Rådmansö som är "landet-känsla". Är helt säker på att jag vill dit, vill inte flytta någon annanstans än Norrtälje!
  • Jessiica
    Sooz skrev 2013-08-07 13:51:54 följande:
    Det bästa är väl att flytta hit och se själv, annars kan man flytta härifrånn =)

Ja :) Vad tycker du är för och-nackdelar?:)
  • MaaxMaax
    Jessiica skrev 2013-08-08 15:10:34 följande:

Jag är ute efter en lägenhet. Gärna nära till naturen, men ändå ganska centralt. Det jag har förälskat mig i är att man kan vara i "staden" där, och 25 minuter senare är man på Rådmansö som är "landet-känsla". Är helt säker på att jag vill dit, vill inte flytta någon annanstans än Norrtälje!
    Både Grind och Vigelsjö har bra och inte alltför dyra lägenheter, och nära naturområden. Grind byggs det rätt mycket nu också, så priserna kommer nog stiga där, och värdet på lägenheterna. Nära till Centrum är det kanske också, lite beroende på hur man ser "nära". Men bra lokalbussar går det ganska ofta, annars går det ju att både gå och cykla.
    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Jessiica
    MaaxMaax skrev 2013-08-08 15:16:42 följande:
    Både Grind och Vigelsjö har bra och inte alltför dyra lägenheter, och nära naturområden. Grind byggs det rätt mycket nu också, så priserna kommer nog stiga där, och värdet på lägenheterna. Nära till Centrum är det kanske också, lite beroende på hur man ser "nära". Men bra lokalbussar går det ganska ofta, annars går det ju att både gå och cykla.

Vad bra! Det låter super. Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid att svara!
Svar på tråden Flytta till Norrtälje? För och Nackdelar? Dela med dig!