• Anonym (Hjälp mig!)

Hjälp! Torr i slemhinna i underlivet!

Jag behöver  hjälp och tips!!!
    JAg är sååå torr i underlivet, det kliar, sveda ständig här och där ! detta uppkom ca 1 månad efter jag har trappat ner med amning och jag äter även mini p- piller som heter  Gestrina. kan detta torra slemhinna har med p-piller att göra?
    Har varit och kollade på vårdcentral och där var ingen svamp eller farliga bakterier. tyvärr gav läkare ingen tips heller..
    Någon som har tips som hjälper mot torra slemhinna? jag har precis använd Nova tto, men det kliar och sveda fortfarande och ständig!

Tacksamma för svar! 

• Svar på tråden Hjälp! Torr i slemhinna i underlivet!
  • Anonym (torr)

Ja p piller kan påverka. Det finns gel på apoteket du kan köpa mot torra slemhinnor. Ett annat bra tips är vanlig olivolja. Har själv haft besvär efter mediciner och måste säga olivoljan har fungerat väldigt bra snabbt och gelén på apoteket mer på långsikt

• Nongmay

Tack för tipset! ska prova olivolja. vet du hur lång tid det ta innan allt blir bra i underlivet igen? Jag kommer att börja äta vanliga P piller om en månad, tror du att det bli bättre? Tack ännu en gång :)

• Anonym (Hjälp mig!)

förstår hur det känns, det är sååå jobbigt! Jag provade olivolja och det hjälpte, Hoppas att det hjälper på dig!

Svar på tråden Hjälp! Torr i slemhinna i underlivet!