Annanas skrev 2014-01-13 08:39:02 följande:
Hej, vi vill också åka till Österrike i sommar, blev din resa av? Några tips?
Hej!
Jag är inte så aktiv på familjeliv just nu så ursäkta det sena svaret! Ja, resan blev av, det var fantastiskt.
Det beror en del på vad man gillar och så förstås. Mina bästa tips är:
Salzburg: köp salzburgkortet. Det var väldigt prisvärt, nästan alla aktiviteter ingår. Jag rekomenderar verkligen att besöka fästningen, det var jättemysigt intressant och fin utsikt, kul gift shop också, åk till untersberg man kan ta buss hela vägen dit vilket är smidigt och en tor, med linbanan ingår i kortet. Fantastiskt fin utsikt, vandring en hel dag (eller bara lite picnic). Gamla stan förstås förutom allt annat fint så finns där finns en underbar affär som enbart säljer vackra julgranskulor. Mozartmuseérna var tyvärr en besvikelse. Jättelite utsällningar väldigt lite information -väldigt mycket turistfälla. När det gäller hotell: UNDVIK vogelwiederhof. Markus Sittikus hotel kan jag verkligen rekomendera, Gå och se någon konsert/show om du hinner, jag gjorde inte det och det var synd.
Wien: Här rekomenderar jag boende på Leonardo hotel på maria hilfer strasse. Det var rent, snyggt, billigt(iaf när jag bokade via någon bokningssajt), trevlig personal och helt ok frukost. Museum quartier är kul. Jag var också på naturhistoriska och konsthistoriska museet och hängde en del runt universitetsområdet. I wien upptäckte jag dock massor av sakerna som jag kommer att vilja åka tillbaka och göra: kolla in pratern, åka till nussdorf/ grinzig m.m.