• Anonym (:()

Att inte kunna höger o vänster !

Hejsan, nu ställer jag en fråga som många nog tycker är konstig o ganska självklar..

Men, finns det NÅGON där ute som har problem med höger och vänster? Jag har.
    Det är frustrerande! Jag vet inte varför, det måste slått slint i huvudet på mig om just den där biten. 
    I alla dessa år (är 25) har jag försökt få in det på ett eller annat sätt, men det säger tvärstopp!

Visst, tänker jag efter så kommer jag ju på tillslut vad som är höger och vänster, men det är absolut ingen självklarhet som "upp o ner" utan jag måste alltså tänka efter en stund.

Det värsta är när man är ute o kör bil, och någon säger "sväng vänster" . Man har ju ingen direkt tid till att fundera då så jag brukar säga att dom får peka snabbt istället.

Detta låter säkert jättekonstigt i mångas öron, även i mina! Men finns det någon annan med samma problem? Eller känner ni någon? Känner mig rätt ensam om detta!

• Svar på tråden Att inte kunna höger o vänster !
  • SuzR

Jag är likadan! Inte så mycket att göra åt...alltså jag VET ju vad som är vad men ändå blir det fel ibland!

• LinaRosenius

Jag känner verkligen igen mig i vad du skriver. Jag behöver oftast inte tänka efter så länge innan jag kommer på vad som är vad, men håller med om att det är värst när man kör bil. Håller på att övningsköra för busskort just nu och har ett antal gånger kört fel i korsningar för att jag blandat ihop höger å vänster, men m min hanledare bara skrattar som tur är. Tungan ute Så vi är iallafall minst 2 men samma problem Glad

• Anonym (jag med)

Samma här! Jag måste alltid tänka efter med vilken hand det är jag skriver med, för att veta :D Det tar några sekunder och visst har man hamnat i situationer där folk undrar om jag inte lärt mig höger och vänster, speciellt om jag är stressad och det kan låsa sig...

• Censur
    Brukar ta ett tag för mig också innan det klarnar vilken som är vilken. Säger någon vänster när jag är ute och kör svänger jag oftast höger istället. Man blir ju bra på att hitta vändplatser i alla fall! ;)
  • Anonym (:()

Aah vad skönt att höra att man inte är ensam! :)

• SuzR

Min körskolelärare sa att det är oftast tjejer som har 'problem' med höger och vänster...

• Flisan79

Det är jättevanligt.

Jag har samma problem. När jag tog körkort så sa körkortsläraren att de brukade peka åt det håll de menade samtidigt som de sa höger eller vänster eftersom att det var så vanligt. Sen sa han att han hade märkt att det var vanligare bland tjejer. Om det stämmer vet jag dock inte

• maouwlin

samma här vid bilkörning... eller andra situationer när jag skall svara snabbt... är ni höger eller vänsterhänta? jag är vänsterhänt och har ibland undrat om det skulle ha nått med saken att göra... förmodligen inte men intressant å veta vad ni är :P

Svar på tråden Att inte kunna höger o vänster !