• Mariecarol

Tips på uppdrag på möhippa

Vi ska ha en möhippa för min väninna i helgen och jag planerar att eventuellt fylla en påse med lappar med roliga och inte alltför pinsamma uppdrag till henne. 

Vad har ni för tips på roliga uppdrag? :)

• Svar på tråden Tips på uppdrag på möhippa
  • Dixie

var ska dess uppdrag göras, hemma eller ska ni dra runt på stan?! Svårt att inte göra uppdrag på stan pinsamma.......

• joseeffin

Är du säker på att bruden tycker att det är okej med pinsamma uppdrag? Tänk på att det är brudens dag och att den ska vara till för henne och firandet av henne. Hon ska inte känna sig obekväm eller att något blir jobbigt.

• Mamori

Gå in i en affär med en budget på x kr och köpa kläder för det. Hon får bara ha på sig de kläder hon köper resten av kvällen och får byta om på en toalett i stan eller så. Roligare om det är 2nd hand-affär kanske.

• Babyystar

* Gå runt och fråga folk om tips på hur hon blir den perfekta frun, sedan skriver ni ner alla tips hon fick.

* Sälja pussar/kramar för typ 1:- och hon ska samla ihop till en viss summa.

* Sy en klänning av gamla gardiner på tex 5 minuter, sedan får hon ha den på sig.

* Sminka sig själv utan spegel på en viss tid.

• joseeffin

Fota mycket under hippan och ge bruden ett album som minne. Ska själv anordna en hippa och har massa planer. Vi ska alla klä ut oss, bruden till tex prinsessa och vi andra till tjänare. Boka tid i studio, bli sminkade och fotograferade. Picknick ute om det är fint väder, middag inne om det är dåligt. Chokladprovning.. ja, lite av det som finns på listan. Allt som står med är sådant jag vet att hon skulle uppskatta. Men sen har jag nästan ett år på mig att planera in en hippa som skulle passa hennes önskemål.

• Lovisa09

Be folk på stan att skriva ner tips på lapparna hur man får ett lyckligt äktenskap. Svägerskan fick göra så på sin hippa och det blev både riktigt roliga och romantiska tips:) har även bokat studio så bruden fått sjunga in några låtar som sen spelats upp på bröllopet och cd:n med låtarna kopierade vi och sålde på bröllopet och pengarna gav vi till brudparets kommande bröllopsresa.

• stockholm87

Blivande brud får fråga efter äktenskapsråd på stan. Bästa rådet vi fick av en man var "låt kvinnan bestämma. Allt"

Vännerna ger bruden en summa och sedan får hon köpa något sexigt till bröllopsnatten.

Dessa har varit mycket uppskattade. Att behöva skämma ut sig och sjunga eller kyssa främlingar är inte kul för alla. Planera möhippan efter vem bruden är :) ha så kul!

Svar på tråden Tips på uppdrag på möhippa