• Sue02

Socionomprogrammet Stockholms Universitet

Hejsan!

Jag blev antagen till Socionomprogrammet på Stockholms Universitet som börjar nu i höst.
    Jag vet inte riktigt hur långa kurserna är, men jag är tvungen att åka bort den 12e december och kommer hem den 3e januari. 

Är det någon som gått programmet och vet när terminen slutar? Vad händer om jag åker mitt under en kurs? Kan jag läsa vidare om jag får underkänt i kursen?

Min första termin ser ut så här:
    SJIN Introduktion till socialt arbete, 7 hp
    SJPS Psykologi, 6 hp
    SJSP Socialpsykologi, 3 hp
    SJSO Sociologi, 6 hp
    SJJ1 Juridik, 7 hp
    PFT1 Professionsspecifika färdigheter, 1 hp
  • Svar på tråden Socionomprogrammet Stockholms Universitet
  • Annsiss

Var länge sen jag pluggade där men universitetsterminerna brukar inte vara indelade efter kalendern utan antal dagar och då hösten är kortare brukar höstterminen avslutas i mitten/ slutet av januari ofta med en tenta eller annan uppgift över jul.

• Ettantian

Jag känner ingen som pluggar just där. Men i Lund har sista tentorna varit rätt sent. Runt 15-18/12.

• missan75

Höstterminen är slut i mitten av januari, och efter jul/nyår brukar det vara någon tenta/inlämningsuppgift.

Du får ta med dina böcker och plugga när du reser bort helt enkelt.

• Sue02
    Jo, jag hittade mitt schema och ser att jag missar 2 seminarium. Jag hoppas att jag får ta igen de, med kompletteringsuppgifter. Jag är mån om att studera så mycket som möjligt när jag reser bort, då det inte är en avkopplingssemester eller liknande.

I utbildningsplanen står det:

Det krävs godkänt betyg på en kurs för att få tillträde till nästa kurs i utbildningen. Med godkänt förstås lägst betyget E.

Syftar de på alla små kurser på 6hp, 7hp etc, eller de stora kurserna som innehåller alla delkurser:

SUS120 Samhällsvetenskap och juridik I, GN, 60 hp
    SUS300 Socialt arbete I, GN, 30 hp
    SUS450 Socialt arbete II, GN, 60 hp
    SUS600 Socialt arbete III, GN, 30 hp
    Kurser/prov på avancerad nivå, 30 hp
  • missan75

De syftar på de stora delkurserna.

Svar på tråden Socionomprogrammet Stockholms Universitet