• LisaX

För-o nackdelar med en sladdisfemma?

Jag är 39 år o det börjar bli dags att bestämma huruvida vi ska ha fler barn eller ej. Jag älskar att ha många barn o de fyra första kom tätt. Nu är yngsta 5 år o livet känns som lättare nu än när vi hade 4 småbarn.
    Nukänner jag mig sugen på en till men innan jag tar upp diskussionen med maken vill jag höra vad ni tycker! Är det dumt att skaffa ett femte barn när de andra äntligen börjar bli lite mer självgående?
    Vill gärna ha så många för o nackdelar som möjligt tack!!

• Svar på tråden För-o nackdelar med en sladdisfemma?
  • Philippa

För mig/oss hade det bara varit nackdelar......

Bara ni kan se hur det kommer bli för er....  

• LisaX

Vill gärna ha erfarenheter från de som skaffat en sladdisfemma som vet hur det blev

Tack!

• nilam 74

har en sladdis femma som nu fyllt 2 år,det ångrar jag inte.

syskonen var 16 år,15 år 11 år och 7 år när hon kom.
    är en underbar liten tjej som är lätt att ha att göra med,och som avgudar sina syskon.
    jag v 37 årnär hon föddessambon 39 år.alla 5 har samma pappa. 

• supersötasilversara

Jag har alltid velat ha många barn, minst 3-4st men kunde ha tänkt mig upp till 7st. Tills vi fick barn . Nu har vi två på 4,5 och 8 år. Det har alltid gått bra, de är lugna, glada och lätta att ha och göra med, nu är tredje barnet på väg. Men nu har jag börjat fundera vad vi gett oss in på. Jag vill finnas där för vart och ett av barnen och ibland känns det som om man inte hinner med två barn ens. Jag skulle nog inte skaffa 5 barn, inte ens dn sladdisfemma. Tänk att kunna njuta och följa barnen du har nu fullt ut! Jag frågade mig själv många många gånger innan vi beslöt oss att skaffa trean (min man ville nog mer än mig), VARFÖR jag ville ha ett till barn. Att eet inte bara är en biologisk bebissjuka . Men alla är olika, det som passar för mig kanske inte passar för dig

Svar på tråden För-o nackdelar med en sladdisfemma?