• Anonym (ärvt)

ärvt 3 miljoner, vad ska jag göra?

Jag har ärvt 3 miljoner och känner mig helt matt och överväldigad över vad jag ska göra nu. Köpa bostad? Jag hyr lägenhet och vet inte om jag kommer bo kvar i denna staden så många år till. Betala av CSN kommer jag göra men sen? Hur gör folk som har så mycket pengar? SItter dom bara på ett sparkonto eller måste man lära sig placera nu? Jag fattar inget av sånt. Ni som har flera miljoner vad har ni gjort med dom? Vill inte fråga kompisar eftersom jag inte vill att dom ska veta hur mycket pengar jag har. 

• Svar på tråden ärvt 3 miljoner, vad ska jag göra?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (ärvt) skrev 2013-08-02 17:54:32 följande:
    Jag har ärvt 3 miljoner och känner mig helt matt och överväldigad över vad jag ska göra nu. Köpa bostad? Jag hyr lägenhet och vet inte om jag kommer bo kvar i denna staden så många år till. Betala av CSN kommer jag göra men sen? Hur gör folk som har så mycket pengar? SItter dom bara på ett sparkonto eller måste man lära sig placera nu? Jag fattar inget av sånt. Ni som har flera miljoner vad har ni gjort med dom? Vill inte fråga kompisar eftersom jag inte vill att dom ska veta hur mycket pengar jag har. 

Ta kontakt med dina bank för rådgivning. Du kommer säkerligen snart bli uppring av mer eller mindre seriösa rådgiva när de får ditt namn i sina listor över folk med pengar att investera. Lita inte på dem utan prata med de stora bankerna och fundera sedan över hur du ska göra med pengarna och hur de bäst kan hjälpa dina framtida planer.
  • Anonym (ärvt)
    SpanskaFlugan skrev 2013-08-02 17:58:38 följande:

Ta kontakt med dina bank för rådgivning. Du kommer säkerligen snart bli uppring av mer eller mindre seriösa rådgiva när de får ditt namn i sina listor över folk med pengar att investera. Lita inte på dem utan prata med de stora bankerna och fundera sedan över hur du ska göra med pengarna och hur de bäst kan hjälpa dina framtida planer.
    Jag litar inte på bankerna heller, min morbror köpte nåt (försäkringar?? fonder? ingen aning) som hans bankman rekommenderade men det slutade med att han förlorade massa pengar. Bankmännen får ju provision på vad dom säljer så det är klart att dom bara vill sälja på en vad som helst.
  • jannej

Löjligt att kalla bankpersonal för rådgivare , de är säljare ingenting annat.

• Anonym (Rik)

Köp bostad. Placera inga pengar i aktier.

• Anonym (ärvt)
    Carolines Secrets skrev 2013-08-02 18:09:00 följande:
    Starta ett företag? Om du har intresset vill säga
    Nja, vet inte alls vad det skulle vara i så fall...men annars bra förslag! 
  • Anonym (ärvt)
    Anonym (Rik) skrev 2013-08-02 18:11:52 följande:
    Köp bostad. Placera inga pengar i aktier.
    Ja det är också min första tanke med bostad men vet ju inte riktigt var jag vill bo så det blir svårt. Vet nog inte förrän om ca 3 år, så vad ska man göra fram till dess med pengarna?
  • Anonym (;)

Ge en smula till andra behövande (mig) ;) lån, körkort, bil, hus, sommarstuga, resor osv. Dom försvinner nog fortare än du anar :)

• Carolines Secrets

Vi har skulder på nästan 300 000 kr (fick dem av skäl vi inte rådde över!). Dessa skulder kommer göra att vi får leva på existensminimum i många många år framöver. Även vår twins :( Så om jag hade 3 miljoner skulle de först och främst gå till att betala av lån. Först av allt. Utan tvekan. Skulle sedan köpa en riktigt bra och rymlig bil och en bostad. Sedan resa lite kanske. Resten skulle jag spara!

• Anonym (Z)

Beklagar förlusten av den som du ärvde och säger grattis till pengarna. Mitt råd blir att ligg lågt ibörjan och gör inget du inte vill. Sen är mitt tips att sätta undan lite som kan föröka sig, ha lite som är mer risktagande eller köper du en bostad har du inte så mycket kvar sedan och det sparar du

Svar på tråden ärvt 3 miljoner, vad ska jag göra?