• Adam08

Tänker på henne hela tiden.

Hej jag behöver råd, finns det någon här som har erfarenhet av yngre man-äldre kvinna?

Träffar just nu en kvinna på 41 medan jag själv är 23. Är medveten om att ålderskillnaden är stor men ju längre tid vi träffats så har mina känslor för henne ökat, tänker på henne jämt, på jobbet, hockeyträningen, när jag är hemma ja ni förstår. Sen när vi väl träffas så får jag en underbar känsla i magen och känner mig hur glad som helst. Hon är helt underbar...

Har känt henne sedan jag var 15 då hon bodde i grannhuset med sin man och två barn. 
    Har alltid tyckt hon varit attraktiv och pratglad. Men åren går och jag flyttar hemifrån när jag är 21.  

I maj när jag var in och handlade mat så hörde jag någon bakom mig säga mitt namn och när jag vänder mig om så är det Anna. Vi blev att prata i en halvtimme kanske, fick bland annat höra att hon var skild sen ett år tillbaka.   

Kanske inte behöver vara allt för detaljerad.
    I alla fall så har vi träffats under två månaders tid, hon har bjudit mig på mat hemma hos sig och hon har även sovit här ett antal nätter. Vi har varit på bio tillsammans två gånger. Så vi har inte träffas endast för sex!

Som jag skrev tidigare så har jag fått så starka känslor för henne, har aldrig haft den här känslan för någon av mina tidigare tjejer som jag har för henne.
    Har inte berättat för henne om mina känslor för jag är rädd att jag ska skrämma iväg henne, är väldigt jobbigt att hålla dom inne. 

Jag vet inte hur hon känner, om hon endast ser mig som en sexpartner eller inte.

Är det några här som har erfarenhet av större ålderskillnader där kvinnan är äldre? Skulle gärna vilja ha era synpunkter så jag vet om det finns någon som helst chans att hon kan bli min flickvän en dag.

Tack på förhand. 

• Svar på tråden Tänker på henne hela tiden.
  • Anonym (Hmm)

Prata med henne om hur du känner för henne.

• Jessspaaa

Jag tycker det låter helt undrbart  :) Ålderskillnaden har ju ingen betydelse enligt mig. 
    Jag tycker att du ska prata med henne. Det låter som om att du skulle vara kär. 
    Så prata med henne:) 

Lycka till :)  

• Meddelande borttaget
  • Adam08
    Jessspaaa skrev 2013-08-03 08:39:04 följande:
    Jag tycker det låter helt undrbart  :) Ålderskillnaden har ju ingen betydelse enligt mig. 
    Jag tycker att du ska prata med henne. Det låter som om att du skulle vara kär. 
    Så prata med henne:) 

Lycka till :)  
    Tack så mycket! Får göra det vid ett bra tillfälle. ;)
    Anonym (Minna) skrev 2013-08-03 08:41:17 följande:
    Vad mysigt, du är ju kär i henne och hon verkar ju gilla dig!

Jag tycker absolut att du ska prata med henne. Ta det lite lugnt bara, hon har ju levt i en relation med barn och ett år efter en separation då är inte så lång tid. Man kan vara lite "skadad" och rädd för en ny seriös relation då, kanske har hon svårt för att binda sig för snabbt igen. 

Ålderskillnad är inte alltid så lätt utifrån hur man tror att andra ser på en, men när allt kommer omkring så är det ju oväsentligt vad andra tycker. Det viktiga är ju hur du och hon känner för varandra. Om man har känslor för varandra och trivs ihop som personer, så spelar väl inte sifforna så stor roll?
    Det som kan bli problematiskt kan ju vara hur det blir för dig om du i framtiden vill ha barn osv, men vet du - det är en fråga som  kommer mycket längre fram. Bekymra dig inte för det nu.

Passa på att ha trevligt och kul tillsammans! Låt det inte bli för "allvarligt" på en gång. Du ger henne säkert massor av underbara känslor som hon aldrig trodde att hon kunde få igen!  Flört    

Jag är/var lite i hennes situation och träffade en 10 år yngre kille efter en separation. Han är helt underbar som person och att det är en ålderskillnad märks inte nämnvärt. Tyvärr ville han inte ha ett förhållande med mig, mest pga att han vill bilda familj med egna barn och jag redan har barn. Vi är dock bästa vänner och om han ångrar sig och vill vara tillsammans med mig, så finns jag här...

Ja, jag vet inte hur hon känner, antagligen så har jag större känslor för henne än vad hon har för mig. För jag tänker på henne i stort sett hela tiden.
    Hennes barn är rätt så stora, 17 och 13. Det komplicerar en aning då det hade känns lättare om de var lite mindre. 
    Men jag får väl prata med henne och förklara vad jag känner för henne!

Jo det är klart jag vill bli pappa en dag, vet inte hur hon står, om hon vill ha fler barn eller inte men det blir en senare fråga.

Hoppas det löser sig för dig med killen, ha en trevlig helg. 
  • Anonym (Amanda)

Kul att höra! Prata med henne om dina känslor. Då får du svart på vitt om hon känner likadant! Dock tror jag det kan bli lite känsligt med hennes 17 åriga dotter/son.

Men om ni tycker om varandra så är det bara att ni fortsätter att träffas och njuter av kärleken! :)

• Meddelande borttaget
  • Adam08
    Anonym (Minna) skrev 2013-08-03 20:49:16 följande:

Ja, när man är förälskad då finns han/hon i tankarna mest hela tiden. Det är ju inte ovanligt att man känner sig lite tveksam, man vill ju inte verka efterhängsen eller för klistrig om nu känslorna inte är besvarade.
    När du pratar med henne så ta det lite lugnt, säg inte "jag älskar dig" direkt... Flört 
    Vet du, jag kan bara gissa, men kvinnor i den åldern som levt med man och barn och sedan separerar - de(vi) vet inte sitt värde sexuellt eller relationsmässigt . Så genom att ge henne komplimanger och det som du redan ger henne i form av gemenskap, din "ungdomlighet", och framförallt äventyret som jag garanterar att hon upplever med dig - så har du kommit en bra bit på väg!

Såklart att det kan bli lite känsligt att hennes barn är så stora, men ta inte ut problemen i förskott!

Precis, det här med barn är ju en seriös fråga, så låt den vara ett tag till.  

Den här killen jag suktar efter, han träffar ju tjejer yngre än honom, men beskriver att de är ointressanta. Han är mogen för sin ålder, erfaren på sitt sätt och vi passar så väl ihop på många sätt. När vi träffas så tänker jag nästan aldrig på att det är en åldersskillnad för vi  har en så jämn nivå. Med en del saker är han till och med mognare än vad jag är... Solig
    Ja visst är det så, det är en underbar känsla!Glad

Nej visst är det så, men jag vet att hon tycker om mig mer än som en vanlig kompis, av det hon sagt till mig och sms som jag får från henne.
    Nej jag har inte sagt till henne att jag älskar henne, hon vet inte ens om att jag har så starka känslor för henne. Men hon märker ju på mig att jag tycker om henne väldigt mycket.
    Det är ju så att jag kan inte rå för att jag tycker om henne fast hon är äldre än mig, det är ju henne som person som jag blev kär i och inte åldern.
    Visst är det väl vanligare om det var tvärtom att jag var äldst, jag skulle inte bry mig om vad omgivningen skulle tycka, jag trivs i hennes sällskap och hon gör mig glad, det räcker för mig!

Ja det kanske är så som du säger, hon känner sig säkert smickrad att bli uppvaktad av en yngre kille.
    Jodå, jag ger henne massor med komplimanger varje gång vi ses, vi ses varannan vecka då hon inte har barnen, det är såklart jobbigt att inte få träffa henne på så lång tid men det är ju tur att mobilen finnsFlört

Okej, hur gammal är killen då? Har du känslor för honom? Nej precis man ska inte tänka på ålderskillnaden så mycket, huvudsaken man trivs tillsammansGlad Som jag tolkade det så var det hans barnlängtan som hindrade er från att ha en relation? 
  • AnnaZL

Det finns alla möjligheter att detta kan bli ett långt förhållande, men om du vill ha biologiska barn med henne blir det svårare. Kvinnors fertilitet minskar med åldern och risken för fosterskador ökar. Vill hon inte ha barn med dig NU så är det nog bäst att fundera på adoption.

• Adam08
    AnnaZL skrev 2013-08-05 08:02:42 följande:
    Det finns alla möjligheter att detta kan bli ett långt förhållande, men om du vill ha biologiska barn med henne blir det svårare. Kvinnors fertilitet minskar med åldern och risken för fosterskador ökar. Vill hon inte ha barn med dig NU så är det nog bäst att fundera på adoption.
    Jag är medveten om att det finns en risk ju äldre tjejen är, men det behöver inte bli så. Både Pernilla Wahlgren och Petra Mede var väl över 40 när de fick barn? Men jag förstår vad du menar, vanligast så är man 27-35 år när man skaffar barn.
    Nu har hon redan två ganska stora döttrar så jag tror inte att hon är sugen på att ha ett sladdbarn men man vet aldrig. 
    Adoption är inte aktuellt för min del, inget ont i de som väljer att adoptera, är jätte bra att såna personer finns men det är inget för mig. När jag håller i bebisen första gången så vill jag känna att hon är en del av mig! 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Tänker på henne hela tiden.