• Anonym (slappfitta)

stort underliv!

jag födde barn för nästan 8 månader sen(vaginalt) jag sprack till grad 2 och fick några enstaka stygn, allt läkte ihop fint, har var hos efterkontroll, gynekologer och dem sa allt såg fint ut. Har dock ändå haft för mig att jag har blivit slappare, får muspruttar lättare osv...killen sa att jag har blivit t.o.m tajtare, så jag blev jag! :)  

MEN när jag kollade med spegel ordentligt för några veckor sedan , så såg mitt underliv helt förjävligt ut!! själva ``hålet``` ser myycket öppet o större ut! det är fullt av massa slemmiga flikar inuti slidan...

OCH dessutom när jag INTE är kåt , så jag föra in 3-4 fingrar utan problem , alltihop känns bara så enormt slappt ....    .   

förut var det möjligt att bara föra in 1  eller max 2 fingrar i slidan om jag ej var kåt....  

hur blev era underliv efter förlossningen?  

• Svar på tråden stort underliv!
  • Anonym (taxöra)

Jag sprack inte, de fick sy några "skråmor" bara.
    På gynundersökningar säger alla att det ser bra ut, men precis som du så upplever jag att mitt underliv är större...

Under sex så känns det tvärtom däremot. Sambon har även påpekat att det känns tightare på ett positivt vis. Vet inte varför men jag tror jag spänner mig så det blir tightare (kan ha med att göra att jag verkligen inte trivs med hur underlivet ser ut, känner mig osexig och blir därför spänd. Kanske..)

Har tittat i spegel jag med och allt ser större ut och öppnare... Sitter jag på huk så känns det som man trycker ut fittan, eller hur man ska beskriva det... När jag onanerar så känner jag mig slappare med..

Blygdläpparna blev som stora taxöron som bara hänger och flänger. Under sexet så behöver jag sära på dem så de inte är i vägen. När jag cyklar så känns det sällan bekvämt och jag som tidigare (innan graviditeten) hade mängder med spetstrosor och string (kände mig sexig i de som fasen) har fått slänga alla då någon blygdläpp kunde "smita" och hamna utan och skava . Jag går numera bara i hipsters... :(

Väntar bebis nu (sista), funderar på att börja spara pengar till plastikkirurgi så man kan "laga" underlivet så det blir någorlunda sig likt innan graviditeterna.

• Göteborgskillen2101

Jag känner en som blev ganska mycket tajtare efter sin förlossning... Det tycker jag va skumt 

• momanna

Jag har fött två barn och kände mig "större" och "slappare". Det var definitivt inte samma känsla som innan jag fick barn. Inte speciellt konstigt men inte roligt för det. Jag tog faktiskt kontakt med en privat klinik för att höra mig för om det gick att göra något åt det. Jag menar, jag vill ju inte att mitt sexliv ska bli sämre bara för att jag har fött barn, varken för min egen skull eller för min sambos. 

Kliniken som jag var på utförde något som kallades för vaginaföryngring. Man "tightar" liksom till underlivet igen så att det är som det var tidigare. Först får man komma dit på en konsultation där man får information och blir undersökt. Därefter berättar de vad som behöver göras. Sedan får man en ny tid för operation. Den tar ungefär en halvtimme och man får lokalbedövning så att det inte känns något speciellt. Efter sex veckor kan man börja ha sex igen (med en föryngrad mus Flört).

Jag kan inte göra annat än att rekommendera operationen och kliniken. Livskvalitén blev så mycket bättre.

Jag fick tips om den här kliniken av bekanta. Det dom sa om kliniken var att den var så personlig och att dom fick så bra kontakt med personalen där vilket jag tyckte var väldigt viktigt eftersom det är en rätt intim operation. Jag gick på deras rekommendationer och fick samma känsla vid konsultationen jag med. Kliniken heter SSCC (www.sscc.se) och ligger mitt i stan. De är verkligen snälla, omtänksamma och väldigt proffsiga.

Svar på tråden stort underliv!