• Pipsan

    Vecka 23 och sjukskriven för svår huvudvärk. Nån annan?

    Går hemma med huvudvärk. Är helt slut.

    Jag blev sjukskriven förra veckan då min grymma huvudvärk från helvetet satte igång på riktigt. Har haft det ca 2 veckor men nu klarade jag inte av att jobba med den. Jobbar inom vården som närvårdare (undersköterska + spec inom psyk) med äldre.

    Tagit alla prover man kan tänkas på sjukhuset. Fanns vissa symtom på havandeskpsförgiftning men det är INTE det tack och lov!

    Dricker massor med vatten, äter bra. Det beror på spänningar i nacke, axlar/kroppen. Fått massage, gör strechövningar MEN det vill inte gå över!

    Återbesök på onsdag till sjukan. Då väntar även UL :)

    Någon annan som har samma bekymmer som mig?

  • Svar på tråden Vecka 23 och sjukskriven för svår huvudvärk. Nån annan?
  • Josefine02

    Min huvudvärk började för ca 2 månader sedan och håller på att försvinna äntligen. Är i v. 22 nu. Har varit sjukskriven 1 1/2 månad ca. Mitt blodvärde och blodtryck var bra så de påstod att det var hormonellt! (?) Det har varit en sjukt jobbig period och jag är även nedstämd för övrigt så det var ju bara grädden på moset! Hoppas att det går över för dig snart. Peppkraaam!

  • BlackCotton

    Jag hade vansinnig huvudvärk när jag väntade mina tvillingar, det visade sig att jag hade svår järnbrist och blev mycket bättre när de satte mig på dunderkur med järntabletter.

  • Fridaaaaa

    Jag har haft migrän under hela min graviditet (vecka 37 nu), med undantag några veckor vilket va underbart! Huvudvärk kan ju bero på mkt, jag hade som sagt migrän och fick ta min migränmedicin mot det (sumatriptan). Det är inte migrän du har?
    Krya på dig!

Svar på tråden Vecka 23 och sjukskriven för svår huvudvärk. Nån annan?