• Anonym (MR JET BLUFF FÖRETAG)

FÖRBANNADE MR JET! BLUFF FÖRETAG

Hej, jag vet inte var jag ska ta mig till. För att göra en historia kort.

Bokade en resa via mr jet. Pengarna försvann samma sekund och vi fick en bekräftelse "resan avbokad" då vad de en söndag.
    Vi väldigt angelägna om att boka då det var få platser kvar. Och då resten av gänget hade bokat samma hotell och flyg.

Då hade självklart kundtjänst stängt. Då ringde deras "jour nr". De sa det gör inget boka om ni. Ni får tillbaka summan på första bokningen i början av nästa vecka. Vi bokade igen, ytterligare en gång försvann samma belopp, dvs nu dubbla.

Ringde på måndagen cirka 3 veckor sedan till "vanliga" kundtjänst som sa pengarna kommer inom 3-5 bankdagar.
    Inga pengar dök upp. Ringde 5 dagen. Mr jet säger det kan ta upp till 7 dagar (arbetsdagar) efter kontakt med banken.
    Inget händer. Jag kontaktar mr jet igen då har vi minsann gjort tre bokningar hävdar mr jet plötsligt!

Detta stämmer ej, jag har dessutom ej fått bekräftelse.
    Jo men vi har skrivit "fel" mailadress menar mr jet, därav ingen bekräftelse på TREDJE BOKINGEN!!
    Vi kommer debiteras för två men ni får pengarna tillbaka för en bokning inom ytterligare 5 dagar.

Efter mycket diskussion att den tredje bokningen är en påhitt etc dessutom har vi bara debiteras för två sedan dess. Bör vi inte ha sett den tredje debiteringen på vårat kontoutdrag?

Detta är ju ett bevis på att den tredje är mr jet påhitt.
    Hursomhelst väntar ytterligare några dagar då pengarna för den första bokningrn ska återbetalas som utlovad av flertal mr jet medarbetare.

Till slut menar dom att den "tredje" påhittade bokningen enligt oss är är den första och inga pengarna kommer ÅTERBETALAS!!!!

Detta diskuteras fram och tillbaka jag ber om att tala med chefen.
    Chefen lyssnar på historia ovan och säger att personalen har missat att de är tre bokningar. Vilket är helt vansinnigt sjukt då jag precis har nämnt det för henne också. Hon menar på att det är en miss från personalen. Jag ifrågasätter hur 4-6 personer kan utlova pengarna tillbaka som vi har rätt till annars hade VI ALDRIG BOKAT TVÅ. Hon vet inte hur det kan hända och menar på att vi inte kommer få pengarna för första bokningen.
    Jag menar att kunden inte kan drabbas pga av din personals missar och påhitt och dessutom så har ni utlovat detta. MEN FÖRBANNANDE MR JET vägrar.
    Även om det förstör ryktet för företaget!

Ja, hur går man vidare med sånt?!
    Om inte ni har förslag BOKA ALDRIG VIA MR JET!!!

• Svar på tråden FÖRBANNADE MR JET! BLUFF FÖRETAG
  • snurrpuck

Hej

Hängde inte med, för mycket text och lite luft.

Har aldrig haft problem med dom, har bokat 5 resor med dom

• JPT

Hängde inte riktigt med i alla svängar där, men låter väldigt tråkigt och olyckligt. Du kanske kan prata med konsumentvägledaren i kommunen för att få hjälp med hur du ska gå vidare. 

Själv har jag bokat via MrJet flera gånger och det har aldrig varit några problem. 

• Anonym (Yo)

Hänger inte riktigt med. Har ni skrivit fel mejladress och därför inte fått någon boknongsbekräftelse på de två första bokningarna?

• Olympia

Jag fattar ingenting, och det gjorde förmodligen inte personalen på Mr Jet heller.

Själv har jag bokat resor med dem flera gånger utan problem. 

• Coccolina

Hängde inte med i TS vad som hade hänt... NI hade bokat och de tog pengarna (så långt allt rätt) sen så avbokade ni, de meddelade att det tar några dagar innan pengarna kommer tillbaks, och då bokade ni en ny biljett?? Och sen hände vad??

Jag har köpte biljetter kanske 10-15 gånger genom Mr Jet och aldrig haft problem, detta även när jag behövt avboka och omboka... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • annniel

Ts, du förklarar jättedåligt, allt blir bara en enda röra. Du bokade en resa och betalade och fick en bekräftelse "resan AVBOKAD??? Man får väl en bekräftelse på bokad resa, inte avbokad resa (om man nu inte har avbokat). Eller var det fel i systemet? Och om det var fel i systemet, varför fortsatte du boka? Förstår ingenting...

Men en sak måste du förstå, att mrjet sitter inte och hittar på bokningar.

Själv har jag bokat med mrjet massor av gånger och aldrig har det varit något problem.  

• Lilje

Kräva biljetter för dom två bokningar dom säger du har kvar, sen avbokar du ena. Du beställde avbokningsskydd, hoppas jag? Om inte, sälj extrabiljetterna på tradera.

• Respekt

Om du gör ett nytt försök att förklara så kanske vi förstår vad du menar.

Har tidigare rest med dem o inte haft några problem 

• Anonym (Yo)
    Lilje skrev 2013-08-05 13:18:29 följande:
    Kräva biljetter för dom två bokningar dom säger du har kvar, sen avbokar du ena. Du beställde avbokningsskydd, hoppas jag? Om inte, sälj extrabiljetterna på tradera.

Aha! Det kanske är så ts menar? Att hon inte fick bokningsbekräftelse för att hon skrivit fel mejladress och att hon därför bokade två resor till. Totalt alltså 3 resor. Varav de 2 första till fel mejladress. Först den sista resan fick hon bokningsbekräftelse på eftersom hon då uppgett korrekt mejladress. Men när hon sen ville avkoka de två första resorna sp gick inte det eftersom hon inte hade tagit något avbokningsskydd på dom. Då anser Flygbolaget att hon själv får stå för sitt misstag eftersom det är hon som skrev fel mejladress. Men ts anser att eftersom hon kontaktade flygbolaget som säger att hon ska boka igen så är det flygbolaget som har gjort fel och därför bör dom återbetala pengarna för de felaktiga bokningarna trots att det inte finns något avbokningsskydd. Har jag förstått dig rätt nu ts?

Men Gud va roligt att ni inte förstår!

Alla har fel. Bokning med fel mejladress är en påhitt från me jet som dök upp cirka 15 dagar senare. Avbokningskydd är/var inte ens aktuellt.

Första gången jag bokade försvann pengarna wipps och fick bekräftelse på mailen "din resa är avbokad" .

Ringde till kontoret, svaret var boka igen, du får pengarna tillbaka på kontot inom 3 bank dagar.

Jag; bokade igen wipps samma belopp försvann IGEN och så kom en bekräftelse på mejlen "din resa är bokad.

Samtal nr 2 dina pengar är på väg kommer inom 3 bankdagar. Samtal nr 3 4 dagar senare dina pengar kommer inom 5 bankdagar. Samtal nr 3 du har gjort tre bokning????? Jag: detta stämmer ej. Mr jet: jo.... Jag: var är bekräftelsen? Varför har inga pengar dragits?! Mr skit; jag vet ej. Men du får pengarna inom ytterligare 3 dagar. Tre dagar senare, fortfarande inga pengar.

Jag: var är pengarna????! Mr skit; du får inga pengar tillbaka? Det är för att pengarna för din "tredje" bokning!

Jag; men vad är det ni har lovat mig i X antar dagar?! Hur fan kunde ni missa att jag har enligt er gjort "tre" bokningar???? Mr skit: ingen aning det är en miss!! Jag; hur kan 4 olika personer missa samma sak? Mr jet: ingen aning!!! .

Tredje bokningen är en PÅHITT. Och hade dom inte sagt det gör inget första gången boka om, och hade VI INTE BARIT SÅÅÅ ANGELÄNGNA ATT BOKA så vi kan åka med resten av gänget hade vi inte bokad... Förstår ni nu????Dessutom skriver jag olika stycken men när det skickas kommer all text som en klump

• Tristan69
    Anonym (MR JET BLUFF FÖRETAG) skrev 2013-08-07 23:50:24 följande:
    Men Gud va roligt att ni inte förstår! Alla har fel. Bokning med fel mejladress är en påhitt från me jet som dök upp cirka 15 dagar senare. Avbokningskydd är/var inte ens aktuellt. Första gången jag bokade försvann pengarna wipps och fick bekräftelse på mailen "din resa är avbokad" . Ringde till kontoret, svaret var boka igen, du får pengarna tillbaka på kontot inom 3 bank dagar. Jag; bokade igen wipps samma belopp försvann IGEN och så kom en bekräftelse på mejlen "din resa är bokad. Samtal nr 2 dina pengar är på väg kommer inom 3 bankdagar. Samtal nr 3 4 dagar senare dina pengar kommer inom 5 bankdagar. Samtal nr 3 du har gjort tre bokning????? Jag: detta stämmer ej. Mr jet: jo.... Jag: var är bekräftelsen? Varför har inga pengar dragits?! Mr skit; jag vet ej. Men du får pengarna inom ytterligare 3 dagar. Tre dagar senare, fortfarande inga pengar. Jag: var är pengarna????! Mr skit; du får inga pengar tillbaka? Det är för att pengarna för din "tredje" bokning! Jag; men vad är det ni har lovat mig i X antar dagar?! Hur fan kunde ni missa att jag har enligt er gjort "tre" bokningar???? Mr skit: ingen aning det är en miss!! Jag; hur kan 4 olika personer missa samma sak? Mr jet: ingen aning!!! . Tredje bokningen är en PÅHITT. Och hade dom inte sagt det gör inget första gången boka om, och hade VI INTE BARIT SÅÅÅ ANGELÄNGNA ATT BOKA så vi kan åka med resten av gänget hade vi inte bokad... Förstår ni nu????Dessutom skriver jag olika stycken men när det skickas kommer all text som en klump

Om du redan i samtal tre får information om den tredje bokningen kan du inte i senare samtal hävda att du inte har blivit informerad. Du klantade till det helt enkelt. : P

Herregud! Ska vara så svårt för er att fatta vad det står!!

• Coccolina
    Anonym (MR JET BLUFF FÖRETAG) skrev 2013-08-08 00:54:23 följande:
    Herregud! Ska vara så svårt för er att fatta vad det står!!

Ja tydligen.... Ett sak att fundera på är ju att om det är flera som inte förstår så kanske det är du som inte lyckas förklara ordentligt... Men låt oss se om jag förstått det hela nu...

Du bokade och de drog betalningen så som de brukar göra, men istället för att få en bekräftelse för att resan är BOKAD fick ni ett mail som sa att resan var AVBOKAD.. Hänger jag med så långt?
    Du ringer till Mr Jet och påpekar felet och får rådet att boka igen, vilket du gör, och löfte om att pengarna för den första bokningen kommer sättas tillbaks på ditt konto.

Det går ett par dagar men du ser inte röken av pengarna så du försöker ringa dem igen och får då höra att pengarna kommer inom 5 bankdagar, inte heller nu får du pengarna så då ringer du en 4de gång och får nu istället höra att du gjort en tredje bokning (som du ju inte gjort) och att de inte kan sätta tillbaks de pengarna du blivit lovad då de betalar den tredje bokningen.

Det är nu du blir (med all rätt) förbannad för att de 1: skickade ut en felaktig avbokningsbekräftelse som gjorde att du var tvungen att boka om och ligga ute dubbelt med pengarna, 2: blev lovad en återbetalning som aldrig kommer, och sen då 3: blivit beskylld för att ha bokat en tredje gång och därför förbrukat pengarna de sagt att de skulle återbetala dig.

Har jag lyckats bena ut det hela ordentligt??

I detta läge skulle jag undvika att hetsa upp mig, för arga människor har svårare att få fram vad de menar och vad de vill, dessutom lyssnar folk inte gärna på de som är arga, sen skulle jag ta och printa ut all mail kontakt du har haft med dem, bekräftelser, kvitton osv. Med dessa i handen skulle jag ringa dem igen lugnt och stilla och be dem redogöra för den tredje bokningen, och även de andra två. Vägrar Mr Jet lyssna så skulle jag vända mig till KO och se vad de har att säga om det hela. 

Men ha i åtanke att om du pratat med dem på samma sätt som du skrivit här (samma ilska och lika ja virrigt) så kan de handla om missförstånd helt enkelt! Du kanske inte skulle gått in och gjort en andra bokning, de kanske ändrade din bokning manuellt när ni pratade och då blev din ombokning helt enkelt en tredje bokning...
    Jag hade nämligen problem engång när jag råkat boka in fel dagar, ringde dem på engång så de hjälpte mig utan att jag behövde avboka genom att helt enkelt gå in och flytta min bokning utan problem, jag behövde inte göra något. framförallt behövde jag inte avboka och omboka vilket var vad de gjorde rent tekniskt sett i sitt system...

Med andra ord kan du ha missat att DE skulle göra en ombokning på dig och sedan återbäring på eventuell prisskillnad och du istället trodde du skulle göra det och gick ut och gjorde det. För då finns det ju i deras system 3 bokningar på dig, 1 avbokad och 2 betalda...              

Ja du verkar ha förstått. Ang. Min ton, den var väldigt trevlig och vänlig fram till sista gången då det sa att jag inte kommer pengarna tillbaka.

Allt annat som du redogör skriva ut bekräftelse och försöka "reda" ut har också gjort. Detta gjordes när de sa att jag gjort en tredje bokning. Men eftersom jag inte fått bekräftelse och prngar dragits endast 2 gånger. Tänkte jag att dom kan förtsätta med deras påhitt. För att jag skulle fortfarande vänta på mina pengarna från första bokning som inte blev något enligt bekräftelse och som flertal personal hade lovat mig tillbaka.

• Coccolina
    Anonym (MR JET BLUFF FÖRETAG) skrev 2013-08-08 09:56:06 följande:
    Ja du verkar ha förstått. Ang. Min ton, den var väldigt trevlig och vänlig fram till sista gången då det sa att jag inte kommer pengarna tillbaka.

Allt annat som du redogör skriva ut bekräftelse och försöka "reda" ut har också gjort. Detta gjordes när de sa att jag gjort en tredje bokning. Men eftersom jag inte fått bekräftelse och prngar dragits endast 2 gånger. Tänkte jag att dom kan förtsätta med deras påhitt. För att jag skulle fortfarande vänta på mina pengarna från första bokning som inte blev något enligt bekräftelse och som flertal personal hade lovat mig tillbaka.

ta då och skriv till KO. De kan hjälpa dig!

Sen som sagt kan vara att det blivit som jag skrev ett missförstånd vilket gör att de faktiskt har tre bokningar i deras system....Och då du bara avbokat en så behöver de ju få pengar för de andra två... Du får helt enkelt säga till dem att du vill att de avbokar den ena bokningen och återbetalar den! Be dem även skicka ALLA bekräftelser ännu engång! 
  • Anonym (tips)

TS,

Jag har också enormt svårt att hänga med i dina redogörelser och förstod ärligt talat inte alls hur bokningsförfarandet skett förrän jag läste Coccolinas sammanfattning.

Så ett tips i alla välmening; punkta ner vad som hänt på ett tydligt och strukturerat sätt, anteckna datum och kontaktväg, vad som sades och bestämdes, och kontakta resebyrån igen. Låt någon antingen läsa igenom det du skrivit (för att se om det är begripligt) eller håll dig lugn och sansad när du pratar. För jag misstänker att det varit svårt att hänga med i din berättlese och att de på byrån kanske utgått från vad deras loggar säger.

Om inte annat kanse du kan använda Coccolinas text Flört

• Respekt
    Coccolina skrev 2013-08-08 01:32:39 följande:

Ja tydligen.... Ett sak att fundera på är ju att om det är flera som inte förstår så kanske det är du som inte lyckas förklara ordentligt... Men låt oss se om jag förstått det hela nu...

Du bokade och de drog betalningen så som de brukar göra, men istället för att få en bekräftelse för att resan är BOKAD fick ni ett mail som sa att resan var AVBOKAD.. Hänger jag med så långt?
    Du ringer till Mr Jet och påpekar felet och får rådet att boka igen, vilket du gör, och löfte om att pengarna för den första bokningen kommer sättas tillbaks på ditt konto.

Det går ett par dagar men du ser inte röken av pengarna så du försöker ringa dem igen och får då höra att pengarna kommer inom 5 bankdagar, inte heller nu får du pengarna så då ringer du en 4de gång och får nu istället höra att du gjort en tredje bokning (som du ju inte gjort) och att de inte kan sätta tillbaks de pengarna du blivit lovad då de betalar den tredje bokningen.

Det är nu du blir (med all rätt) förbannad för att de 1: skickade ut en felaktig avbokningsbekräftelse som gjorde att du var tvungen att boka om och ligga ute dubbelt med pengarna, 2: blev lovad en återbetalning som aldrig kommer, och sen då 3: blivit beskylld för att ha bokat en tredje gång och därför förbrukat pengarna de sagt att de skulle återbetala dig.

Har jag lyckats bena ut det hela ordentligt??

I detta läge skulle jag undvika att hetsa upp mig, för arga människor har svårare att få fram vad de menar och vad de vill, dessutom lyssnar folk inte gärna på de som är arga, sen skulle jag ta och printa ut all mail kontakt du har haft med dem, bekräftelser, kvitton osv. Med dessa i handen skulle jag ringa dem igen lugnt och stilla och be dem redogöra för den tredje bokningen, och även de andra två. Vägrar Mr Jet lyssna så skulle jag vända mig till KO och se vad de har att säga om det hela. 

Men ha i åtanke att om du pratat med dem på samma sätt som du skrivit här (samma ilska och lika ja virrigt) så kan de handla om missförstånd helt enkelt! Du kanske inte skulle gått in och gjort en andra bokning, de kanske ändrade din bokning manuellt när ni pratade och då blev din ombokning helt enkelt en tredje bokning...
    Jag hade nämligen problem engång när jag råkat boka in fel dagar, ringde dem på engång så de hjälpte mig utan att jag behövde avboka genom att helt enkelt gå in och flytta min bokning utan problem, jag behövde inte göra något. framförallt behövde jag inte avboka och omboka vilket var vad de gjorde rent tekniskt sett i sitt system...

Med andra ord kan du ha missat att DE skulle göra en ombokning på dig och sedan återbäring på eventuell prisskillnad och du istället trodde du skulle göra det och gick ut och gjorde det. För då finns det ju i deras system 3 bokningar på dig, 1 avbokad och 2 betalda...              
    Nu förstod även jag Skrattande
  • MrsC74

Men vad är svårt att förstå.
    Jag förstår redan i TS.

Be om att få se alla tre bokningar. Med bokningsnummer. Den felaktiga mailadressen osv.
    Kontakta sedan konsumenter och ARN.

Det låter helt galet men man måste reda ut vad som gått fel.

Svar på tråden FÖRBANNADE MR JET! BLUFF FÖRETAG