FÖRBANNADE MR JET! BLUFF FÖRETAG
Hej, jag vet inte var jag ska ta mig till. För att göra en historia kort.
Bokade en resa via mr jet. Pengarna försvann samma sekund och vi fick en bekräftelse "resan avbokad" då vad de en söndag.
Vi väldigt angelägna om att boka då det var få platser kvar. Och då resten av gänget hade bokat samma hotell och flyg.
Då hade självklart kundtjänst stängt. Då ringde deras "jour nr". De sa det gör inget boka om ni. Ni får tillbaka summan på första bokningen i början av nästa vecka. Vi bokade igen, ytterligare en gång försvann samma belopp, dvs nu dubbla.
Ringde på måndagen cirka 3 veckor sedan till "vanliga" kundtjänst som sa pengarna kommer inom 3-5 bankdagar.
Inga pengar dök upp. Ringde 5 dagen. Mr jet säger det kan ta upp till 7 dagar (arbetsdagar) efter kontakt med banken.
Inget händer. Jag kontaktar mr jet igen då har vi minsann gjort tre bokningar hävdar mr jet plötsligt!
Detta stämmer ej, jag har dessutom ej fått bekräftelse.
Jo men vi har skrivit "fel" mailadress menar mr jet, därav ingen bekräftelse på TREDJE BOKINGEN!!
Vi kommer debiteras för två men ni får pengarna tillbaka för en bokning inom ytterligare 5 dagar.
Efter mycket diskussion att den tredje bokningen är en påhitt etc dessutom har vi bara debiteras för två sedan dess. Bör vi inte ha sett den tredje debiteringen på vårat kontoutdrag?
Detta är ju ett bevis på att den tredje är mr jet påhitt.
Hursomhelst väntar ytterligare några dagar då pengarna för den första bokningrn ska återbetalas som utlovad av flertal mr jet medarbetare.
Till slut menar dom att den "tredje" påhittade bokningen enligt oss är är den första och inga pengarna kommer ÅTERBETALAS!!!!
Detta diskuteras fram och tillbaka jag ber om att tala med chefen.
Chefen lyssnar på historia ovan och säger att personalen har missat att de är tre bokningar. Vilket är helt vansinnigt sjukt då jag precis har nämnt det för henne också. Hon menar på att det är en miss från personalen. Jag ifrågasätter hur 4-6 personer kan utlova pengarna tillbaka som vi har rätt till annars hade VI ALDRIG BOKAT TVÅ. Hon vet inte hur det kan hända och menar på att vi inte kommer få pengarna för första bokningen.
Jag menar att kunden inte kan drabbas pga av din personals missar och påhitt och dessutom så har ni utlovat detta. MEN FÖRBANNANDE MR JET vägrar.
Även om det förstör ryktet för företaget!
Ja, hur går man vidare med sånt?!
Om inte ni har förslag BOKA ALDRIG VIA MR JET!!!