• Toxiclady

Jollyroom.....Vilka skojare!!

Satt idag och letade billiga vinteroveraller inför vinter och dagisstart.
    Surfade in på Jollyroom.se via goggle och sökordet "vinteroverall rea"

Hittade en jättefin från Didrikssons som var nedsatt med 55% och enligt den första sidan skulle kosta 409 kr.
    Klickar då på plagget för att se vilka storlekar som fanns kvar...Döm om min förvåning när det står ett annat pris, såklart mkt högre än vad första sidan utlovade.

Blev lite arg, tog screensavers på båda sidorna för att påvisa skillnaderna i priset. Mailade ett litet halvsyrligt mail till Jollyroom.
    Nu till det fräcka....15 min senare surfar jag in igen....Då har dom ändrat så att det dyrare priset nu syns redan på första sidan.

Bifogar bilder på dom screensavers jag gjorde....

Får dom göra så här? Kan jag klaga hos konsumentverket och få köpa overallen till det billigare priset dom faktiskt utlovat från början?

• Svar på tråden Jollyroom.....Vilka skojare!!
  • Griseknoen35

Vad jag förstått så har nog jollyroom problem med sin sida idag.. Dom brakrear även bugaboo vagnar som dom inte ens får rea så mycket och det gick att köpa jätte billigt imorse men nu blir priset ordinarie i kassan.

• Toxiclady

Men frågan är om jag som konsument som tagit en screensaver på det billigare priset kan kräva det priset?

• RöttÄrSött

Som jag läste mig till för några år sedan så får en butik ta ut vilka priser de vill oavsett pris på sida eller på hyllan i affären. Dock kan de fällas för falsk marknadsföring.

• jassikan

Avtal träffas i kassan/vid betalning.

I många webbutikers villkor finns det även res. för uppenbara fel och tekniska problem.

http://www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Vanliga-fragor-och-svar/Sok-bland-fragor-och-svar/Sok-bland-fragor-och-svar/Priset-stammer-inte/

Fråga:
    I butikerna stämmer priserna vid hyllkanten inte alltid överens med det man får betala i kassan. Har jag rätt att få köpa en vara till det pris som står vid hyllan?

Svar:
    Nej, du har inte rätt att få betala det pris som står vid hyllan. När du köper något i en butik ingår du ett bindande avtal med butiken. Det avtalet ingår du först framme vid kassan. Men du har rätt att ångra dig om du märker att priset inte stämmer.

Inte tillåtet att lämna fel prisuppgift
    Det är dock inte tillåtet för butikerna att lämna fel priser på sina varor. Om priset i kassan är högre än det som står på prislappen räknas det som vilseledande marknadsföring. Det framgår av marknadsföringslagen. Du kan anmäla till Konsumentverket att en butik använder felaktig prismärkning.

• frassie1

Jag var åxå ute på sidan tidigare idag och skrev upp en massa som jag skulle beställa senare, när jag pratat med maken. Har två barn som fyller år snart, och hade tänkt köpa grejerna på Jollyroom. Är djuuuupt besviken!

• Toxiclady

Det lönar sig att ifrågasätta och klaga. Fick en rabattkod på 10% som kan användas även på varor med rabatt

• Pralina 81

Jollyroom hade 30% på allt imorse så jag passade på att köpa. Jag har fått både orderbekräftelse och pengar är reserverade från kontot, de kan väl inte häva köpet då? Visst borde jag få mina varor?

• Toxiclady

Pralina 81
    Om du tittar på den översta bilden ser du att det står 55% rabatt. Det var fel. 30% är det som gäller.

• myway

Du kan inte kräva att få det priset. En hemsidan kan ha en bugg, saker kan hänga sig, mm. Det är priset i kassan som gäller som sagt likadant i en butik. Annars kan ju kunder gå runt och flytta prislappar och sen kräva det priset. Det vore ju heltokigt. Men om man systematiskt prisar fel är ju en annan sak.

Svar på tråden Jollyroom.....Vilka skojare!!