• lillenora

Sionistisk Suveränitet

Jag skulle vilja införa en Sionistisk överhöghet där man går under Judiska lagar. Och då vi lever på 2000 talet och ideologin islam blivit ett system fyllt med idéer. Så föreslår jag att man är tillmötesgående med muslimers önskan om att förverkliga sharia. Jag tänkte främst på införandet av yizia och dess skattesystem. 

En hake dock... I stället för att Kristna och Judar betalar yizia så betalas det av muslimer istället. Givetvis skall Judar och Kristna betala skatt och för att det skall gå rätt till blir det vi som "bidrar" med zakat.

Muslimer skall också förlora rätten till att äga och inneha vapen. Detta för allas säkerhet så att vi kan leva i fred. Dom kommer inte att behöva oroa sig eller ens tänka på att försvara sig så länge dom betalar "skyddskatt". 

Läs nedan 2 punkter.
    1. Zakat, är en frivillig "välgörenhetsgåva" och behöver inte nödvändigtvis ha med pengar att göra. Man kan nämligen ge zakat genom att vara snäll mot någon, göra goda gärningar eller ge goda råd. Man ger det "om man kan". Det är alltså denna välgörenhet som Kristna och judar kommer att förpliktigas.

2. Yizia, är skyddskatten som betalas för att man skall känna sig besegrad och kränkt. Vidare ett bevis på att man erkänner och accepterar staten och dess lagar. I detta fall betalas yizia av muslimer för att erkänna den Sionistiska staten med Judisk överhöghet.

Koranen:

När den Sionistiska staten inrättats och är i bruk kan hedaya lagen sättas i bruk. För er som inte vet vad det är så är detta är den rättsliga text som gör det lagligt att begära dubbelt så mycket i skatt från icke-troende. I detta fall skall den inskärpas på muslimer.

Då zakat och jizia enligt muslimsk uppfattning anses likvärdiga och rättvisa och att de lovordas av dom som vill införa sharia förmodar jag att det inte finns några invändningar från muslimskt håll. Det vore detsamma som att fördöma koranen och dess islamska ideologi.

Shalom!

• Svar på tråden Sionistisk Suveränitet
  • Dualist

Det var för mig en del nya ord och begrepp i det du skrivit. Men det var inte annat än att för en oinvigt försöka ”googla” och ta reda på vad dessa nu stod för. Jag kan dock inte låta bli att fråga mig vad du egentligen vill uppnå med din skrivelse, så det blir i all nyfikenhet därför min första fråga till dig. För skrivelsen du har gjort ligger ju trots allt på en mycket hög kunskapsnivå och som därför kan kännas mycket främmande för oinvigda. Och jag kan bara hoppas att du har all respekt för detta och nu istället försöker förklara vad du egentligen vill säga med din skrivelse? Är du arg på något? Själv är jag mycket nyfiken eftersom jag har en känsla av att du kan lära oss oinvigda mycket nytt om du nu verkligen vill det vill säga med det du har skrivit. Snälla ta om det igen och försök förklara lite lättare varför du skulle vilja införa en Sionistisk överhöghet där man går under Judiska lagar?

Pax

• Tik Tak

Sionsiom är judisk fascism och en judisk motsvarighet till islamism och panarabism.  

• lillenora
    Dualist skrev 2013-08-04 15:56:25 följande:

Det var för mig en del nya ord och begrepp i det du skrivit. Men det var inte annat än att för en oinvigt försöka ”googla” och ta reda på vad dessa nu stod för. Jag kan dock inte låta bli att fråga mig vad du egentligen vill uppnå med din skrivelse, så det blir i all nyfikenhet därför min första fråga till dig. För skrivelsen du har gjort ligger ju trots allt på en mycket hög kunskapsnivå och som därför kan kännas mycket främmande för oinvigda. Och jag kan bara hoppas att du har all respekt för detta och nu istället försöker förklara vad du egentligen vill säga med din skrivelse? Är du arg på något? Själv är jag mycket nyfiken eftersom jag har en känsla av att du kan lära oss oinvigda mycket nytt om du nu verkligen vill det vill säga med det du har skrivit. Snälla ta om det igen och försök förklara lite lättare varför du skulle vilja införa en Sionistisk överhöghet där man går under Judiska lagar?

Pax

Mitt syfte är att vända på det så att sharia förespråkare kan sätta sig in i vad det innebär att vara en lägre klassens medborgare. koranen gör nämligen skillnad på folk och särskiljer muslimerna åt från icke-troende.

Enligt koranens sura 3:110 är muslimer det bästa samfund bland alla skapade.
    Och icke-muslimer de uslaste bland alla. Sura 98:6 

Med ett Sionistiskt styre kan muslimer känna sig kränkta på samma sätt som islam vill kränka alla andra folkgrupper som inte är muslimer.

Klagar en muslim på inlägget så fördömer dem islams egna ideologi.

• Tik Tak

Sionism är en antijudisk ideologi långtifrån alla judar är sionister.

• lillenora
    Tik Tak skrev 2013-08-04 18:10:05 följande:

Sionism är en antijudisk ideologi långtifrån alla judar är sionister.

långt ifrån alla muslimer vill införa sharia.
    Sionist? Javisst.
  • Dualist
    lillenora skrev 2013-08-04 17:39:16 följande:
    Mitt syfte är att vända på det så att sharia förespråkare kan sätta sig in i vad det innebär att vara en lägre klassens medborgare. koranen gör nämligen skillnad på folk och särskiljer muslimerna åt från icke-troende.

Enligt koranens sura 3:110 är muslimer det bästa samfund bland alla skapade.
    Och icke-muslimer de uslaste bland alla. Sura 98:6 

Med ett Sionistiskt styre kan muslimer känna sig kränkta på samma sätt som islam vill kränka alla andra folkgrupper som inte är muslimer.

Klagar en muslim på inlägget så fördömer dem islams egna ideologi.

Aha, då är det ju nästan lite synd att ingen muslim ännu kommenterat det du skrivit. För jag kan därmed inte låta bli att tycka att du nu är lite djärv.  

Okey jag vet inte om du är Jude, men i och med att du önskar att införa en Sionistisk överhöghet så antar jag det.  Så jag kan bara i hopp om att den inte spårar ur totalt se fram en givande diskussion.  

”Sionism kallas det politiska arbete som syftar till att alla judar i världen ska få återvända till landet Israel.”

• lillenora
    Dualist skrev 2013-08-04 19:14:14 följande:

Aha, då är det ju nästan lite synd att ingen muslim ännu kommenterat det du skrivit. För jag kan därmed inte låta bli att tycka att du nu är lite djärv.  

Okey jag vet inte om du är Jude, men i och med att du önskar att införa en Sionistisk överhöghet så antar jag det.  Så jag kan bara i hopp om att den inte spårar ur totalt se fram en givande diskussion.  

”Sionism kallas det politiska arbete som syftar till att alla judar i världen ska få återvända till landet Israel.”

Jag pratar om en Sionistisk överhöghet som går under "judiska lagar" och judiska lagar är mer humana än islamiska lagar. Men för att spetsa på det så har jag visat en tolerans för att inbjuda en del av sharia så att muslimer blir glada. Men istället för att icke-muslimer på något vis skall känna sig förnedrade så är det muslimer som skall betala jizia och därigenom erkänna Judisk överhöghet och känna sig kränkta. Det är i stort sett vad sharia går ut på.
    Sionist? Javisst.
  • JTA
    lillenora skrev 2013-08-04 14:06:49 följande:
    Då zakat och jizia enligt muslimsk uppfattning anses likvärdiga och rättvisa och att de lovordas av dom som vill införa sharia förmodar jag att det inte finns några invändningar från muslimskt håll. Det vore detsamma som att fördöma koranen och dess islamska ideologi.
    Klockrent!
  • JTA
    lillenora skrev 2013-08-05 18:00:11 följande:

...

Mindre klockrent ...
Svar på tråden Sionistisk Suveränitet