• Pilutta

Min sambo ska på rättegång pga knuff

Min sambo knuffade en annan man och väntar nu på rättegång pga detta. Vi har ett barn tillsammans sen tidigare och jag undrar vad som kan/kommer att ske med socialen. Blir dom indragen och vilka konsekvenser kan det bli utav detta? Jag har så ont i magen pga detta och kan inte sluta tänka på vad som kan hända. Någon som kan ge mig svar? :(

• Svar på tråden Min sambo ska på rättegång pga knuff
  • Musik

Hej ts

Tror du att hans beteende är till en nackdel för ert barn? 

• Pilutta

Nej han är ingen aggressiv människa alls. Världens bästa pappa är han, på riktigt faktiskt.

• Pilutta

Jag är svinrädd att dom tar mitt barn. Jag vet att det kanske är att ta i litegrann, men det är det ända jag tänker på!! Detta skedde för över två månader sen, bör dom inte kontaktat oss redan? Eller väntar dom tills/om han blir dömd? Min sambo har haft en jobbig uppväxt och har sedan länge tänkt kontakta en psykolog och detta berättade han för polisen när dom träffades. Han dricker aldrig annars utan jobbar heltid och umgås med vänner och familj. Nu var det ett event han sett fram emot länge och han drack lite för mycket.

• Musik

Är han inte till skada för ert barn så finns det inget att oroa sig över :)

• ytrewq

Vad är han åtalad för? Misshandel? Jag har svårt att tro att det "bara" var en knuff om åklagaren ansåg det värt att väcka åtal för. Det kanske är vad din sambo berättat för dig, men jag skulle inte tro på det om jag var du.

• The Fugly

Socialen kommer inte att omhänderta ert barn för barnets pappa knuffade någon. Inte heller skulle förvaltningsrätten godkänna något sådant. Det krävs mycket mer än så. Tror de att ett barn faktiskt är i fara så inväntar de inte heller en rättegång två månader senare utan ingriper snabbt. Så, Musik, har helt rätt. Oroa dig inte :)

• Sölve

Det ska som sagt väldigt mycket till för att socialen ska ta barnen av en.
    Tyvärr är det så att inte ens om du skulle misshandla ungen en gång så skulle de ta barnet ifrån dig utan det måste ske upprepade gånger för att det ska hända någonting. Samma sak med droger och alkohol, det är inte bara att gå in och ta barnen av en missbrukare.
    Det är en sjuk värld... 

• Pilutta

[quote=70671245][quote-nick]ytrewq skrev 2013-08-04 14:46:30 följande:[/quote-nick]Vad är han åtalad för? Misshandel? Jag har svårt att tro att det "bara" var en knuff om åklagaren ansåg det värt att väcka åtal för. Det kanske är vad din sambo berättat för dig, men jag skulle inte tro på det om jag var du.[/quote

Jo alltså jag såg det som hände och även hans kompis, så jag vet att det var det enda som hände. Även polisen som hade hand om ärendet trodde att det skulle bli nedlagt eftersom det inte var mer än detta, men åklagaren vill annat.

• Pilutta

Det känns betydligt lättare i mitt hjärta efter era svar! Tack så mycket för att ni tagit er tiden att svara.

• Musik
    Pilutta skrev 2013-08-04 15:05:58 följande:
    Det känns betydligt lättare i mitt hjärta efter era svar! Tack så mycket för att ni tagit er tiden att svara.
    Men du känner dig inte helt hundra?
  • Musik
    Pilutta skrev 2013-08-04 15:13:15 följande:
    Gör nog inte det fören det är överstökat helt!
    Du oroar dig helt i onödan Pilutta. Gör inte så mot dig själv. Varför väljer du att gå omkring och vara lite orolig för något du inte behöver?
  • Pilutta

Jag vet inte faktiskt, men ska verkligen försöka att släppa stressen och oron och ha det bra med mitt barn ist :)

• Musik
    Pilutta skrev 2013-08-04 15:16:11 följande:
    Jag vet inte faktiskt, men ska verkligen försöka att släppa stressen och oron och ha det bra med mitt barn ist :)
    Det gör du helt rätt i  Glad   Ditt barn kommer älska det

kram  Solig 
Svar på tråden Min sambo ska på rättegång pga knuff