• MEMFS

Dags för henne att bli blöjfri

Nu är detdags, vår 4åriga tjej ska bli blöjfri:) Efter många om och med, turer hit och dit, så har hon idag trosor på sig och har kissat på toan 3 ggr. Än så länge ingen olycka. Givetvis förstår jag att olyckor kommer ske. Men, hur får man henne att förstå det hela med kissa och bajsa på toan? Hur många dagar brukar det ta för dom att få in snittsen?
    Att man går dit när man behöver. En sväng har hon sprungit dit men inget kom(inget jag/vi begär heller). Hon är en väldigt känslig liten tjej och förståndet är det sisodär med. 

♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • Svar på tråden Dags för henne att bli blöjfri
  • Angelica8912

För min dotter som är lite över 2 år tog det 3 dagar, sen förstod hon. Första dagarna kom de i trosorna mer än i toan. Men ju mer dagarna gick så förstod hon mer. Hon sa till att hon var kissenödig men hann inte. Från dag 4 har de inte varit en enda olycka.

• jagochnois

vår son har varit blöjfri dag och natt i 6 dagar! duktigt!! :) han säger till när han vill kissa och då följer vi med honom på toaletten. ibland sätter vi honom på toan innan han "hinner" säga till, på morgonen tex. dock säger han inte till när han ska bajs...... det blir nästa grej att tampas med. ;)

• gbgumman

Det är nog mycket olika. Båda mina har aldrig haft några olyckor om man inte räknar de gånger de inte hunnit få ner byxorna. De blev också torra dag och natt samtidigt. oMen åh andra sidan har de själva önskat att få sluta. Jag tycker ni ska bara fortsätta. Det får ta sin tid, be dagis påminna barnet. Hon är fyra år och de borde tycka att de vill slippa byta blöjor på dagis med. Ge inte upp hon kommer att fixa det.

• modsey

Med all respekt är hon ganska stor för att ha dagblöja.
    Går hon på dagis?
    Tänker att hon kanske sett kompisar gå på toaletten och vilja göra som dem.
    Uppmuntra, fortsätt peppa, visa och absolut inte banna om hon missar.

Svar på tråden Dags för henne att bli blöjfri