• Kia82

BIL, ni med 4 barn

Vi behöver tips på bra rejäla bilar som rymmer minst 6 pers samt vagn.

• Svar på tråden BIL, ni med 4 barn
  • Dr Mupp

Inte köpt än, men vi kommer köpa en Volkswagen Sharan. Om man river ut ett säte får man mycket lastplats,

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • L i n n

Chevrolet Orlando.
    Sjusitsig med möjlighet att fälla de två bakersta sätena individuellt och får på så sätt plats med vagn på ena halvan bak.
    När vi åker alla sju i bilen sätter vi på takboxen.

• TreFantastiskaBarn

Hade tidigare sharan men den drog mkt soppa, har nu Volvo xc90. Lite mindre plats för packning men sju platser och drar 0,7 istället för 1,5.

• Kia82

Chevrolet Orlando ska vi åka och titta på/provköra.
    Visst hade det inte varit fel med en större volvo, älskar den vi har men vi anser att den är för dyr.
    Volkswagen båden Sharan och Touran får vi nog också kika lite mer på.

Vi var och tittade på en Toyota Verso men jag tycker att den känns liten.

• L i n n

Hoppas ni blir lika fäst i Orlandon som vi blev! :)

Billig (har kört på som lite som 0,4 och som mest snittar den nog på 1,0) och skön bil att köra.

Inte dyraste bilen trots sin storlek.

Att kunna koppla ur airbagen på passagerarsidan med enbart nyckeln är toppen de gånger bilbarnstolen åker fram.

12-voltsuttag lite överallt - superbra för alla bärbara dvdspelare åt barnen.

Sätena behövs inte plockas ut utan kan bara fällas ner.

USB-uttaget gillar jag, kan både ladda telefonen och lyssna på musik genom det.

• Kia82
    L i n n skrev 2013-08-05 13:16:53 följande:
    Hoppas ni blir lika fäst i Orlandon som vi blev! :)

Billig (har kört på som lite som 0,4 och som mest snittar den nog på 1,0) och skön bil att köra.

Inte dyraste bilen trots sin storlek.

Att kunna koppla ur airbagen på passagerarsidan med enbart nyckeln är toppen de gånger bilbarnstolen åker fram.

12-voltsuttag lite överallt - superbra för alla bärbara dvdspelare åt barnen.

Sätena behövs inte plockas ut utan kan bara fällas ner.

USB-uttaget gillar jag, kan både ladda telefonen och lyssna på musik genom det.
    Det låter ju toppenbra, är riktigt sugen på att skaffa en sådan.
Svar på tråden BIL, ni med 4 barn