• agge21

    Någon som har använt sig av klomifen som har PCOS?

    Hej! Jag är en tjej på 21år och som har försökt bli gravid i nästan 2år..
    Och fick reda på att jag hade PCOS för 4år sedan..

    Jag har nu lessnat på allt vad som heter väntetider hit och dit så nu har jag beställt klomifen från goldpharma, och jag undrar om det är någon mer än jag som har beställt det från goldpharma, som har blivit gravid?

    Jag har ingen mens alls, utan ska jag ha mens så får jag ta en kur med provera, men får dock ingen ägglossning.. jag har lite övervikt, men inte alls mycket, och jag trivs som jag är. 

    Men finns det någon där ute som kan hjälpa mig, som kan ge mig tips och råd hur jag ska göra för att bli gravid?   

    Tacksam för svar och hjälp, :) 

  • Svar på tråden Någon som har använt sig av klomifen som har PCOS?
  • Anonym (försiktigt)

    Jag fick pergotime (aktivt prep: klomifen ) utskrivet efter utrdening. Efter 6 kurer blev vi äntligen gravida men jag råder dig till att vara jäkligt försiktig om du ska experimentera själv. Mitt bästa råd är att vända dig till kvinnokliniken där du bor och få hjälp. Har man ingen egen äl, som i mitt fall också, så bör du följa upp med vul för att se hur många äggblåsor du får, hur slemhinnan utvecklas och när du förväntas ägglossa (de kan skilja många dagar kan jag informera om) dessutom OM du skulle få för många ägg så kan det vara farligt för dig och om du inte får några allls kanske du behöver gå upp i dos. Detta vet du inte utan vul. Jag skulle råda dig att INTE göra detta utan läkare inblandad. En info är också att du kan få rejält ont när du äter klomifen, svettningar o alla andra biverkningar förutsätter jag att du är medveten om. Vet att jag inte har med saken att göra, men fråga dig själv, varför vänder ni er inte till sjukvården? Ni har försökt aktivt i 2 år och du har diagnosticerad pco och ingen stor övervikt. Jag ser ingen som helst anledking till att ni inte skulle få hjälp. Men var rädd om dig.

  • Anonym (L)

    Jag åt klomifen i ett halvår och blev inte gravid med hjälp av det. Däremot tror jag att det kickade igång min ägglossning och sedan efter en spolning av äggledarna blev jag gravid några månader senare (hade då försökt i nästan två år).

    Men jag skulle absolut inte ta några sånahär mediciner utan rekommendationer av en läkare. Det är starka hormoner det är fråga om, inget att experimentera med!

  • V89
    agge21 skrev 2013-08-05 11:53:08 följande:

    Hej! Jag är en tjej på 21år och som har försökt bli gravid i nästan 2år..

    Och fick reda på att jag hade PCOS för 4år sedan..

    Jag har nu lessnat på allt vad som heter väntetider hit och dit så nu har jag beställt klomifen från goldpharma, och jag undrar om det är någon mer än jag som har beställt det från goldpharma, som har blivit gravid?

    Jag har ingen mens alls, utan ska jag ha mens så får jag ta en kur med provera, men får dock ingen ägglossning.. jag har lite övervikt, men inte alls mycket, och jag trivs som jag är. 

    Men finns det någon där ute som kan hjälpa mig, som kan ge mig tips och råd hur jag ska göra för att bli gravid?   

    Tacksam för svar och hjälp, :) 


    Hej. Jag har diagnosen pco och jag har två döttrar som båda blev till med Klomifen.

    Köpte själv från goldpharma och åt 2010 och 2014. Min lilla blir 2 år i april och den stora blir 6 å i augusti.

    Tog sig på första, respektive andra försöket med klomifentabletterna.

    Nu har jag sen tidigt igår morse haft/har kraftiga ägglossningsmärtor och fick plus på stickan igår, så nu är det på g igen ;) (har ätit Klomifen denna gång med).

    Hur har det gått för dig? Ser att detta inlägg skrevs för länge sen :)
Svar på tråden Någon som har använt sig av klomifen som har PCOS?