• Johanna Fotograf

    Lektion 10: Högtiderna

    Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 10: Högtiderna. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill. Gör dem 500 px breda om du har möjlighet för att de inte ska beskäras i tråden men det är inget måste, jag ser hela bilden när jag bedömer.

    I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser i barnfotografering. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt.

    Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Läs mer om kameran här: www.samsung.com/se/consumer/foto-video/smart-...

    Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.

    Här hittar du medlemsgruppen:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-me...

    Här hittar du veckans lektion:
    www.familjeliv.se/Kampanj/1.2235368

  • Svar på tråden Lektion 10: Högtiderna
  • Boothwalker
    http://www.familjeliv.se/hem/boothwalker/gallery/phpjj3v0o.jpg
    Midsommar =)
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Boothwalker

    Barn leker. Även när det är bröllop =)
    http://www.familjeliv.se/hem/boothwalker/gallery/phpp65omu.jpg


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • puma1982

    *Tradition - på sin födelsedagsmorgon får töserna en egen liten tårtbit. Här fyller liten L 1 år*



    *Kort knäppt av misstag men gillar det - julaftonskväll*


    *Detta har varit med förr men slänger in det igen - glasyr till cupcakes till tösernas gemensamma kalas. Glasyren blev godkänd :)*


    *T-L liten tomtenissa och nallen fick också en luva*


    *Små påskärringar*


    *T-L som påskkärring*


    *Tomteskog i bokhyllan*


    *Godistillverkning till jul*


    * T-L -07, L -10 *
  • werafrost


    Tradition i vår familj är att man får en egen tårta på ett årsdagen som man får kladda med hur mycket man vill!
  • melinda88

    Min tremännings dop.






    Ettårskalas. Ingos favorit pingvin som tårta. Jag har ingen aning om hur jag ska toppa den tårtan framöver...



    Ett fint litet kort som min sambor syster hängt i granen.


    Ingos första jul sov han sig igenom.



    Sandlådan var mer spännande än midsommarfirandet :)
  • Johanna Fotograf

    Tack för bilder! Alltid roligt och inspirerande att se, eller hur? Här är veckans vinnare:


    boothwalker har tagit en vacker och observerande bild som med hjälp av de gröna färgerna och de liggande linjerna är lugn och harmonisk att kolla på. Mycket fin, och nu har du chansen att vinna en kamera!

    Fler favoriter:




    Ja ni vet väl vid det här laget varför jag gillar den här bilden av puma1982. Kladdet! Kaoset! Vardagen!



    Jättefin detaljbild tagen av werafrost. Färgerna och det och korta skärpedjupet förhöjer blickfånget. 

    Nu är det final! Jag återkommer med alla finalbilder och vem som blir den stora vinnaren och lycklig ägare av en Samsung NX300. Lycka till allihop och tack för 10 fina veckor och underbara bilder. MVH Johanna.
     


     


     
Svar på tråden Lektion 10: Högtiderna