• Anonym (Bridezilla)

Läs igenom mina bröllopslöften och kommentera

visste inte var jag skulle placera denna tråd.

Jag gifter mig på lördag och skulle bli tacksam om ni ville läsa igenom mina löften (som mer är en kärleksförklaring) till min blivande. 

T****
    Vad kan jag säga som jag inte redan sagt
    Vad kan jag ge dig som jag inte redan gett
    Finns det nåt hos mig som inte redan är ditt?

Min kropp, mitt hjärta och min själ. 
    Allt som är jag var ditt redan för länge sen,
    och kommer att vara länge än.

Jag lovar att för alltid vara dig trogen 
    och åka livets bergochdalbana med dig.

Jag älskar dig.
    Igår, idag och imorgon...          

Kan jag skriva så eller måste det vara mer personligt? Är det rätt formulerat? För långt? För kort? Vi gifter oss borgerligt. Tack på förhand.                   

• Svar på tråden Läs igenom mina bröllopslöften och kommentera
  • Ramborg

"Länge än"? Siktar man inte på hela livet nuförtiden? Jag kanske är gammalmodig men för mig är "tills döden skiljer oss åt" ett bättre löfte vid vigsel.

42.
  • Klöver52

Jag gillar inte de första raderna:

Vad kan jag säga som jag inte redan sagt
    Vad kan jag ge dig som jag inte redan gett
    Finns det nåt hos mig som inte redan är ditt?

För mig låter det som om du anser att ni redan har framtiden bakom er. Att inga överraskningar finns kvar. Inget nytt och spännande att upptäcka hos varandra. Nu vet jag ju att du säkert inte menar det så, men för mig låter det så när jag läser.

Livets resa är väl just att tillsammans få överraskas, förundras, lära av varandra och erfarenheterna.

Tja, bara mina synpunkter. Dock tycker jag det är alldeles utmärkt lagom långt.

• Anonym (---)
    Ramborg skrev 2013-08-05 17:33:46 följande:
    "Länge än"? Siktar man inte på hela livet nuförtiden? Jag kanske är gammalmodig men för mig är "tills döden skiljer oss åt" ett bättre löfte vid vigsel.
    Håller med. Antingen lovar man ordentligt, eller så utelämnar man löftet. Jag skulle personligen aldrig avge ett äktenskapslöfte, för man vet aldrig vad som kan hända i framtiden.
  • giggle

Håller med klöver52! Låter lite negativt oxå på nåt vis. Typ "du har ju redan tagit allt så nu finns det inget kvar"

• Anonym (olika)

Oj vad olika man kan tolka en text! Jag tycker det känns lite desperat på nåt vis... som att TS inte klarar sig här i livet utan att klänga på sin man... och att TS gett upp sig själv lite för sin blivande mans skull...

• puss
    Anonym (olika) skrev 2013-08-05 18:51:57 följande:

Oj vad olika man kan tolka en text! Jag tycker det känns lite desperat på nåt vis... som att TS inte klarar sig här i livet utan att klänga på sin man... och att TS gett upp sig själv lite för sin blivande mans skull...

Såna tankar har inte jag och därför tolkar jag väl inte så då.
  • puss
    Anonym (---) skrev 2013-08-05 17:36:26 följande:
    Håller med. Antingen lovar man ordentligt, eller så utelämnar man löftet. Jag skulle personligen aldrig avge ett äktenskapslöfte, för man vet aldrig vad som kan hända i framtiden.
    Resten av livet är väl "länge än"? Förhoppningsvis.
  • Anonym (fru)

Är inte heller förtjust i de tre första raderna, men har inget bra förslag att komma med :(
    Vi bytte ut tills döden skiljer oss åt mot till livets slut. 

• Anonym (pinsamt)

Jag hade aldrig övervägt att gifta mig med en människa som uttrycker sig så där. 

• lizetted

Jag tyckte att det var jättevackert - och din man kommer antagligen tolka dig precis så som du menar, ni lär ju känna varann så pass bra att han förstår  

• Anonym (Frun)

Mitt tal gick så här:

När jag känner dig så bubblar det inom mig
    När jag känner din lukt blir jag alldels varm inom mig

När jag hör dig blir jag jätteglad

Därför kan jag jämföra dig min älskade med mina pruttar

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Bridezilla) skrev 2013-08-05 17:23:25 följande:
    visste inte var jag skulle placera denna tråd. Jag gifter mig på lördag och skulle bli tacksam om ni ville läsa igenom mina löften (som mer är en kärleksförklaring) till min blivande.  T**** Vad kan jag säga som jag inte redan sagt Vad kan jag ge dig som jag inte redan gett Finns det nåt hos mig som inte redan är ditt? Min kropp, mitt hjärta och min själ.  Allt som är jag var ditt redan för länge sen, och kommer att vara länge än. Jag lovar att för alltid vara dig trogen  och åka livets bergochdalbana med dig. Jag älskar dig. Igår, idag och imorgon...           Kan jag skriva så eller måste det vara mer personligt? Är det rätt formulerat? För långt? För kort? Vi gifter oss borgerligt. Tack på förhand.                   

Min kropp, mitt hjärta och min själ. Allt som är jag var ditt redan för länge sen, och kommer att vara länge än. Ingen annan vill jag dela livets långa resa med, än finns det mycket kvar att göra, höra och se. Tillsammans ska vi stötta, älska och hjälpa varandra igenom glädje och sorg. Jag lovar att för alltid vara dig trogen och åka livets bergochdalbana med dig. Jag älskar dig. Igår, idag och imorgon..
  • liv

Jag tycker också att det första låter lite konstigt. Det finns inget mer att säga... Det låter ju inte så roligt.

Däremot så tycker jag att det är bra att du säger länge än om det är det du menar. Är allergisk mot folk som lovar i nöd och lust och inte håller det. Lova något som du planerar att hålla.

Svar på tråden Läs igenom mina bröllopslöften och kommentera