• Gurkan

Halmstad äventyrsland, erfarenhet?

Hej! Jag har googlat runt och läser både nöjda och missnöjda (mest missnöjda) åsikter om Halmstad äventyrsland. Vi funderar på att ta en dagstur dit (bor strax utanför Växjö) men blir lite tveksam när jag läser då det kostar en slant att gå in. Är tivolidelen bättre eller sämre än Ölands djurpark? För det blev vi besvikna på. Vd finns det annars inom rimligt avstånd för en dag utflykt? Barnens gård kan vi alltid åka till men det vore roligt med något nytt.

• Svar på tråden Halmstad äventyrsland, erfarenhet?
  • lyckligmamma87

Jag tycker att Halmstad är 100gg bättre trevligare renare än Öland ..... O 100 kr är inte farligt mot 300kr per person

• Gurkan
    lyckligmamma87 skrev 2013-08-05 19:27:30 följande:
    Jag tycker att Halmstad är 100gg bättre trevligare renare än Öland ..... O 100 kr är inte farligt mot 300kr per person

190 kr står det på hemsidan att det kostar men 100 ggr bättre än Öland duger ypperligt för oss! Vi blev besvikna på Öland för sent. Var dyrt och nedgånget. Hur är maten? Mycket köer? Vi tänkte slippa släpa med oss matsäck då vi har 15 mil enkel resa. Fast det är ju inget svårt att göra och hyra en skrinda
  • Sarus85

Vi var där idag. Vi är supernöjda. Vissa delar av parken är lite slitna. Men vattenparken var bra för både stora och små. Nu är sonen 2,5 och en vilde som åker det mesta. Fanns ingen riktigt grund pool men fungerade ändå. Karusellerna är bra och fanns mycket till de små.

Inga långa köer och maten var väl sådär. 80 kr för ett hamburgaremål men mycket mat. Men BK ligger precis utanför så det är bara att ta stämpel och gå ut och äta där om ni föredrar det. Steakhouse som fanns där var dock dyrt tyckte vi. Ca 170 kr för hamburgare eller annat där.

Vi var 4 vuxna och ett barn. Och alla var nöjda!

Svar på tråden Halmstad äventyrsland, erfarenhet?