• Life

16 Kids and counting

Är det galet eller vad? Vad säger ni föräldrar på familjeliv, hade ni klarat den mängd barn som programmet på TV3 antyder? Är grymt imponerad av föräldrar som klarar fler barn är 5... Fanns kanske det finns folk här på FL som kund vara med i programmet - är det någon som närmar sig 16?

• Svar på tråden 16 Kids and counting
  • natta78
    Life skrev 2013-08-05 21:15:08 följande:
    Är det galet eller vad? Vad säger ni föräldrar på familjeliv, hade ni klarat den mängd barn som programmet på TV3 antyder? Är grymt imponerad av föräldrar som klarar fler barn är 5... Fanns kanske det finns folk här på FL som kund vara med i programmet - är det någon som närmar sig 16?

Väntar på nr 8 :))
  • Life
    natta78 skrev 2013-08-05 21:19:16 följande:

Väntar på nr 8 :))
    Då är du ju halvvägs där! Är det inte tufft att ha så många?
  • hrewak

Hade aaaaaaldrig klarat så många, herregud.. Jag som funderar på om jag klarar ens ett till, haha. Då har jag bara ett barn idag ('_')

• Life
    hrewak skrev 2013-08-05 22:09:20 följande:
    Hade aaaaaaldrig klarat så många, herregud.. Jag som funderar på om jag klarar ens ett till, haha. Då har jag bara ett barn idag ('_')
    Visst är det galet? Jag beundrar att föräldrarna fortfarande står upp! Jag har inte ens fått mitt första barn och tycker att 2-3 borde räcka...
  • EllisBell

Jag är inte imponerad av sånt alls. Har inte sett en enda mångbarnsfamilj där föräldrarna verkligen känner sina barn och där de stora barnen inte uppfostrar de små.

• Life
    EllisBell skrev 2013-08-06 08:10:12 följande:
    Jag är inte imponerad av sånt alls. Har inte sett en enda mångbarnsfamilj där föräldrarna verkligen känner sina barn och där de stora barnen inte uppfostrar de små.
    Tja, kan tänka mig att det blir svårt när man är så många. Men uppfostrar inte äldre syskon yngre ändå? Hur många man än är? Jag har bara 2 yngre bröder och jag har varit starkt delaktig i deras uppfostran/uppväxt...
  • Sölve

Är det många år mellan äldsta och yngsta så är det ju inget problem. 
    Har en kompis t ex som har 5 småsyskon på 1, 3, 5, 16 och 19. Tre småbarn och en tonåring hemma och de två äldsta utflugna.
    Det är väl en annan sak om man har 8 ungar och alla är under 10 typ. Ingen kan få mig övertygad om att man hinner med alla barn då. Tillgodose behov som mat, sömn och kläder t ex går väl, men att ta sig tid med varje barn. Nja. 

• Life
    Sölve skrev 2013-08-06 21:16:01 följande:
    Är det många år mellan äldsta och yngsta så är det ju inget problem. 
    Har en kompis t ex som har 5 småsyskon på 1, 3, 5, 16 och 19. Tre småbarn och en tonåring hemma och de två äldsta utflugna.
    Det är väl en annan sak om man har 8 ungar och alla är under 10 typ. Ingen kan få mig övertygad om att man hinner med alla barn då. Tillgodose behov som mat, sömn och kläder t ex går väl, men att ta sig tid med varje barn. Nja. 
    Ja det är ju en utav sakerna föräldrarna pratar om i programmet - svårigheten med "egentid" med respektive barn. Dock tycker jag utav de program jag sett att ungarna verkar må bra och vara glada överlag. 

Jag undrar vad blöjkostnaden är i ett sådant hushåll? Tungan ute 
  • natta78

Mina barn är 6, 7, 8, 8, 15, 16, 17 år.

Här är det ingen utav tonåringarna som försöker ens uppfostra sina små syskon

• Kramardig

Jag tycker det känns rätt hemskt när både yngre och äldre barn säger att dom absolut inte vill ha nå fler syskon, att det räcker med barn för deras föräldrar.

• Life
    natta78 skrev 2013-08-07 07:26:06 följande:
    Oj, ni måste verkligen ha fullt upp! Hur är det att leva med en så stor familj? Hinner man med någon egentid?
  • Millan83

Har tittat och förstår inte hur de orkar! Den indiska pappan verkar inte riktigt lätt att leva med! Kan inte heller förstå hur man kan vilja ha så många barn och försöka försörja dem på bidrag. Det är iaf min åsikt. Önskar dem all lycka till!

• MalinEddie

Det skulle vara en mardröm för oss och för barnen. Jag anser att varje barn förtjänar uppmärksamhet och bli sett och det hade vi inte fixat med så många.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Och nej, jag är inte imponerad någonstans.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    natta78 skrev 2013-08-07 07:26:06 följande:
    Jag hoppas din man ändrar sig så du slipper leva som ensamstående i fortsättningen. Får du någon egen id med alla barn och en sådan man? Du förtjänar det!
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden 16 Kids and counting