Ica Maxi eller City gross
Ica Maxi eller City gross, Motivera gärna ditt svar!
Ica Maxi eller City gross, Motivera gärna ditt svar!
Nog inget fel på City Gross men Maxi är närmast och känns väldigt fräscht här,
har en fantastisk manuell kött & fiskdisk.
För dyrt på citygross!
Ica Maxi, fått för mig att deras ekologiska utbud är bättre men när jag tänker efter vet jag inte när jag senast handlat på Citygross, någon som vet hur deras eko sortiment är?
Ica maxi. Av flera skäl. bla vana, gillar sortimentet, hittar det jag ska ha, bra priser, bra produkter, bra manuell kött/fisk/ost/chark, bra handlare som tar hem det man efterfrågar.
Kött köper vi på city gross men resten på maxi. ICAs köttfärs är full med brosk hatar verkligen det sen så är det ofta fel på ICAs kött!
handlar mest på maxi då det ligger närmast,
men hade jag fått välja hade jag valt city gross då de har mer stor pack och billigare pris..
Det som är närmast.....
Ica maxi. Närmare busshållsplatsen, trevligare personal och bättre utbud. Har handlat några gånger på citygross men slutade efter att ha personalen rätt uppenbart trodde att jag skulle snatta.
Handlade en del på Citygross i somras under semestern, var på 2 olika varuhus i Sverige. Gillade inte alls upplägget, så rörigt och knepigt. Upplevde livsmedlen blandade huller om buller med saker som handdukar, leksaker, plastbestick, glas, porslin....ja allt möjligt.
Vi handlar på båda. City Gross är visserligen mycket billigare och har en fin "internationella hyllan" och mycket storpack. Maxi har finare och framförallt större frukt och grönt-avdelning.
Båda är klart godkända.