• Anonym (Hur?)

Hur får man den där kostym killen?

Satt och åt lunch med en väninna i stan idag! Har sen några månader tillbaka attraherats av "kostym killen", den riktiga ;) Inte den som tvingar på sig kostymen vid högtider utan den som har 100 skjortor och kostymer ;) Hur som, det krylla av sånna solbrända karlar! Min fråga är hur får man dom? Vart hittar man dom? Vad vill de ha för tjejer tro? Säkert omöjligt att svara på men ändå..

• Svar på tråden Hur får man den där kostym killen?
  • Anonym (.)

Lika barn leka bäst. De föredrar säkert högutbildade kvinnor med bra jobb, välskött yttre och dyra kläder.

• Jecw
    Anonym (.) skrev 2013-08-06 00:01:13 följande:
    Lika barn leka bäst. De föredrar säkert högutbildade kvinnor med bra jobb, välskött yttre och dyra kläder.

Precis. Är du välutbildad och rör dig i de kretsarna så träffar du automatiskt den sortens man.

Jag har en välklädd man ;) och hans vänner har alla välutbildade, välklädda kvinnor.

Alla letar vi efter partners som är lika oss själva i värderingar och framtidsplaner.    
  • vitruviandude
    Jecw skrev 2013-08-06 07:37:43 följande:

Precis. Är du välutbildad och rör dig i de kretsarna så träffar du automatiskt den sortens man.

Jag har en välklädd man ;) och hans vänner har alla välutbildade, välklädda kvinnor.

Alla letar vi efter partners som är lika oss själva i värderingar och framtidsplaner.    
    Det där låter som en väldigt kvinnligt perspektiv som jag som man inte riktigt kan känna igen mig i...
  • Jecw
    vitruviandude skrev 2013-08-06 07:46:25 följande:
    Det där låter som en väldigt kvinnligt perspektiv som jag som man inte riktigt kan känna igen mig i...

Är det inte svårt att leva med en partner som inte delar värderingar och framtidsplaner? 
    Måste vara ett helvete att fostra barn, bestämma bostad, bestämma sig för äktenskap eller inte, var man ska lägga pengar (välgörenhet eller lyx) osv

Jag vet att min man var noga med dessa saker innan vi blev seriösa precis som jag. Jag har även sett undersökningar som gjorts angående dejtingsajter och då svara både män och kvinnor att lika värderingar och framtidsplaner är bland det viktigaste  dom tittar efter.
  • Anonym (jadu)

Tror du att du har något gemensamt med dom alls?

• vitruviandude
    Jecw skrev 2013-08-06 08:00:27 följande:

Är det inte svårt att leva med en partner som inte delar värderingar och framtidsplaner? 
    Måste vara ett helvete att fostra barn, bestämma bostad, bestämma sig för äktenskap eller inte, var man ska lägga pengar (välgörenhet eller lyx) osv

Jag vet att min man var noga med dessa saker innan vi blev seriösa precis som jag. Jag har även sett undersökningar som gjorts angående dejtingsajter och då svara både män och kvinnor att lika värderingar och framtidsplaner är bland det viktigaste  dom tittar efter.
    De flesta män detaljplanerar helt enkelt inte sina relationer i förväg till den grad som du beskriver. Så länge som man finner personen attraktiv och trivs tillsammans så brukar det mesta lösa sig. Huruvida en kvinna har en hög utbildning eller klär sig i dyra och moderiktiga kläder är knappast avgörande när man som man ska välja partner. 
  • Anonym (jadu)
    vitruviandude skrev 2013-08-06 08:17:16 följande:
    De flesta män detaljplanerar helt enkelt inte sina relationer i förväg till den grad som du beskriver. Så länge som man finner personen attraktiv och trivs tillsammans så brukar det mesta lösa sig. Huruvida en kvinna har en hög utbildning eller klär sig i dyra och moderiktiga kläder är knappast avgörande när man som man ska välja partner. 
    Såklart inte men lite studieskulder och ett hyfsat avancerat jobb är något hon bör ha.
  • Jecw
    vitruviandude skrev 2013-08-06 08:17:16 följande:

Dyra och moderiktiga kläder är självklart inte det viktiga. Är man välutbildad och har ett bra jobb så umgås man oftast med människor i samma situation. De allra flesta relationer uppstår med någon man mött på jobbet eller genom vänner. Visst kan man vara attraherad av någon som man inte delar någonting alls med, men TS verkar vilja ha en hållbar relation.

"Pretty woman" och liknande filmer kan ge intrycket av att det finns mängder med män som bara längtar efter att få träffa en hora, städerska eller ensamstående 3 barnsmamma och "rädda" henne. I verkligheten så händer detta nog inte speciellt ofta.

Men jag är bara en kvinna så vad vet jag ;) Det jag dock kan se är hur det ser ut i vår umgängeskrets. Männen vi umgås med är många läkare, advokater, politiker och chefer. Deras partners är läkare, chefer och liknande. Enstaka kvinnor är "hemmafruar" men dom har alla goda utbildningar och har haft bra jobb innan.    
  • Anonym (Eva)

Håller med om vad de flesta här skriver. Rör man sig i samma kretsar, det vill säga att man är utbildad och har ett hyfsat bra jobb, så är det nog enklare. Därmed inte sagt att det är det enda sättet att träffa sådana typer av killar. Men det underlättar garnterat. Jag jobbar i juristbranschen, och de flesta killar där har välutbildade flickvänner.

• vitruviandude
    Jecw skrev 2013-08-06 08:28:02 följande:
    Men jag är bara en kvinna så vad vet jag ;) Det jag dock kan se är hur det ser ut i vår umgängeskrets. Männen vi umgås med är många läkare, advokater, politiker och chefer. Deras partners är läkare, chefer och liknande. Enstaka kvinnor är "hemmafruar" men dom har alla goda utbildningar och har haft bra jobb innan.    
    Kan kanske bero på att många träffar sina partners när man är runt 20-25 och om man då råkar studera på högskola eller universitet så är sannolikheten ganska stor att de kvinnor man umgås med också studerar. Så jag skulle tro att männen i din umgängeskrets träffade sina respektive under studenttiden och att det bara föll sig så att just de blev tillsammans. Jag har även fått för mig att en del kvinnor söker sig till högre utbildningar i syfte att träffa högutbildade män och jag är ganska säker på att det är långt ovanligare att män tänker på samma sätt. Jag tror kvinnor är mer benägna än män att se valet av en partner som en "paketlösning".
Svar på tråden Hur får man den där kostym killen?