vitruviandude skrev 2013-08-06 08:17:16 följande:
De flesta män detaljplanerar helt enkelt inte sina relationer i förväg till den grad som du beskriver. Så länge som man finner personen attraktiv och trivs tillsammans så brukar det mesta lösa sig. Huruvida en kvinna har en hög utbildning eller klär sig i dyra och moderiktiga kläder är knappast avgörande när man som man ska välja partner.
Dyra och moderiktiga kläder är självklart inte det viktiga. Är man välutbildad och har ett bra jobb så umgås man oftast med människor i samma situation. De allra flesta relationer uppstår med någon man mött på jobbet eller genom vänner. Visst kan man vara attraherad av någon som man inte delar någonting alls med, men TS verkar vilja ha en hållbar relation.
"Pretty woman" och liknande filmer kan ge intrycket av att det finns mängder med män som bara längtar efter att få träffa en hora, städerska eller ensamstående 3 barnsmamma och "rädda" henne. I verkligheten så händer detta nog inte speciellt ofta.
Men jag är bara en kvinna så vad vet jag ;) Det jag dock kan se är hur det ser ut i vår umgängeskrets. Männen vi umgås med är många läkare, advokater, politiker och chefer. Deras partners är läkare, chefer och liknande. Enstaka kvinnor är "hemmafruar" men dom har alla goda utbildningar och har haft bra jobb innan.