• Anonym (Daddy I)

Jag är trött - universalkod?

"Jag är trött". Är det någon slags kvinnlig universalkod för "försök ingen sorts sexuell aktivitet nu ikväll när vi går och lägger oss, eller något som helst typ av sexuellt mys inatt"?

Skämt åsido. Jag och frun har kommit i sexuell obalans efter andra barnet och frågan har blivit lite infekterad efter ett flertal samtal.

Vi har sex, men frågan om att vi är osynkade ligger alltid i luften. Frun är trött på mina "pikar" och jag tänker på sex 90% av den vakna tiden. Tänk själv att vara törstig och inte få dricka. Svårt att tänka på något annat.

Frun säger att jag ska ta initiativ istället för att "sura"/"pika". Men oftast när jag gör det blir det avvisat (som inatt).

Hur löser vi dödläget? Vi har alltså sex som är helt ok de flesta ggr, men det fungerar inte riktigt ändå - om ni förstår hur jag menar?

• Svar på tråden Jag är trött - universalkod?
  • Anonym (4:a)

Att du blev avvisad i natt tror jag inte är så konstigt. 
    Har man småbarn behöver man få sin vila. Jag kan bara prata för mig men, när våra barn var små var dom "på" mig hela tiden... Mamma hit, mamma dit. Gosa och kela ville dom gärna.
    Jag kände att jag fick min beskärda del av fysisk beröring. Inget att jämföra med sexuellstimulans men det gjorde att jag vllle vara ifred.
     Något som funkade lite bättre för mig var morgon sex. Blev väl inget avancerat eftersom man inte var nyduschad ;) men var skönt iallafall. Har man sedan fått smak på sex igen är det lättare att tända på kvällen/natten.
    Men ett förslag är att du är mer gosig med barnen så att hennes kropp får längta efter beröring... Din....

• ITpappan

Vi har pratat om morgonsex (jag saknar det), men inser att det är svårt praktiskt. Mest troligt ligger den lilla 3mån tjejen i vår säng (efter matstund på morgonen). Troligen även vår 3-åring som kommit in till oss tidigt på morgonen. Ligger ett barn i våran säg vägrar frun (förståeligt). Tveksamt om 3mån ligger i spjälsäng i samma rum, men ibland funkar det för henne.

Därav försöket inatt :) Hon får sova bra (bättre än mig som ligger vaken och tänker på sex halva natten). Jag tar 50% av barnagoset :)

• Harvester
    ITpappan skrev 2013-08-06 08:33:28 följande:
    Och där rök anonymiteten :)

Har inte fattat vitsen med anonyminlägg när man ändå använder nick?
  • ITpappan

Harvester: Sant, om det nu inte finns folk som vet vem du är utifrån nick ;)

Flytta den lilla försiktigt... (viskar ;)...)
    Älska mjukt och stilla.... Fråga inte, Slicka på fingrarna och börja känna på henne... Hon är med dig strax... 

Men för att svara på din fråga... Visst betyder "jag är trött" just det :D

• Anonym (lägg ner)

Jag skulle på allvar nästan döda den man som väcker mig MITT I NATTEN för att få pippa, fy i helvete.

• FireLady

"Jag är trött" betydder absolut "håll din kuk så långt borta från mig som möjligt eller det finns en risk för att den hamnar i kakburken!".

Nyförlöst och ammar med tidigare små barn. Räkna med sextorka likt öken och tjatar och gnäller du räkna med istid!

FireLady skrev 2013-08-06 08:54:38 följande:
    "Jag är trött" betydder absolut "håll din kuk så långt borta från mig som möjligt eller det finns en risk för att den hamnar i kakburken!".

Nyförlöst och ammar med tidigare små barn. Räkna med sextorka likt öken och tjatar och gnäller du räkna med istid!
    Hahaa... Ja. för att tala klarspråk och ge mannen en pungspark...

Försökte vara lite mer smidig ;) 
  • Anonym (Tid)

Jag kan mycket väl förstå att du längtar efter sex men även att hon är trött. Med en 3 månaders (och en 3 åring?) runt halsen hela dagar så behöver hon sova när natten kommer. Jag kan bara prata för mig själv. Har en 3 åring och en 8 månaders som trängs runt mig hela dagarna. När jag äntligen får lägga mig på kvällen så är jag inte jättesugen på en till som börjar kravla runt på mig :) Sen är ju 3 månader inte så jättelång tid efter förlossningen heller. Jag skulle personligen bli ganska less och avtänd av att få massa "pikar" hela tiden. Jag skulle väl "ge med mig" bara för att få karln lugn för en stund men det är ju inte det sex går ut på. Sex ska vara kravlöst och styrt av impuls och lust!

Jag tror att ni kommer att hitta tillbaka till varandra men du måste ge henne tid! Dessutom kanske det finns anledningar till varför hon är så trött och som du kan hjälpa henne med. Fråga om det är något du skulle kunna avlasta henne med. Även om man tycker att man har ett jämställt förhållande är det lätt att kvinnan tar på sig en massa som hon tror att hon måste göra, annars "tar ingen annan hand om det". Nu vet ju inte jag hur det ser ut hemma hos er men Tex:
    Ta med dig barnen ut så hon får vara själv några timmar och bara vara.
    Laga middag åt henne.
    Om det oftast är hon som planerar mat och handling så hjälp henne med det. Mycket energi går åt till en massa planering. Oftast är det mindre krävande att laga middag om man vet vad som skall lagas.
    Om det är hon som oftast plockar upp efter barnen så hjälp henne med det och se även till att plocka upp efter dig själv!  Inget är så avtändande som att måste gå och plocka grejer efter en vuxen karl!

• ITpappan

Tid:

Jag handlar. Jag lagar mat. Jag tar med, eller erbjuder att ta med, barnen. Plockar undan, städar osv. Där ligger inte problemet

Och vi har faktiskt haft sex nu sedan senaste "brytet". Kanske 2-3ggr / v i snitt.

Men det ligger väl lite i det där med istid....

• Anonym (Trött mamma)
    ITpappan skrev 2013-08-06 10:34:06 följande:
    Tid:

Jag handlar. Jag lagar mat. Jag tar med, eller erbjuder att ta med, barnen. Plockar undan, städar osv. Där ligger inte problemet

Och vi har faktiskt haft sex nu sedan senaste "brytet". Kanske 2-3ggr / v i snitt.

2 - 3 ggr i veckan!!! Men herregud, du får ju massor av sex. Vad gnäller du för? Min man är glad om han får komma till en gång i månaden.... 
  • FireLady
    Tid:

Men seriöst????.. Skaffa dig ett hobby, gå till psykolog..

Ni har inte sexbrist. Men med den där attityden till det bra ni har kommer nog leda absolut till istid.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (lägg ner) skrev 2013-08-06 08:53:38 följande:
    Jag skulle på allvar nästan döda den man som väcker mig MITT I NATTEN för att få pippa, fy i helvete.

Hahaha! Jag säger detsamma...
  • dorothy83
    Tid:

• Anonym (Tid)
    Tid:

Men så bra! Fortsätt med det! Och om du får komma till 2-3ggr/v så är du lyckligt lottad! Men om du slutar tjata så kanske det blir oftare till och med ;) 
  • Anonym (anonym)

Min flickvän säger hela tiden att hon är trött o vilket jag inte avancerat för sex för att dagen efter få reda på att hon tydligen visst ville ha sex och är lite småsur för att jag inte gjorde något.

• Anonym (eh?)

Alltså vad är det här för fjanttråd? Ts får sex 2-3 gånger i veckan, men han klagar ändå på att han inte får sex exakt så ofta han vill? Vad hände med att kompromissa i ett förhållande? Man kan inte få exakt som man vill hela tiden i ett förhållande...herregud säger jag bara.

Ts skriver "sexuell obalans", men med det menar han "jag får inte sex exakt så ofta som JAG vill" utan att ta hänsyn till hur ofta hans fru vill ha sex.   

Svar på tråden Jag är trött - universalkod?