• ChalleCharmtroll

Tredje barnet i april 2014

Haha lite ny här eller rättare sagt det var ett tag sedan. dags för tredje barnet i april 2014 tydligen. Denna gången var det lite jaha..ok men det funkar väl. Dock känns det som om ett bilbyte kommer att vara aktuellt och lite planering av nya huset. Fler som väntar sitt tredje barn i april 2014? kan vi följas åt? Har en flicka född 07 och en pojke född 09.

• Svar på tråden Tredje barnet i april 2014
  • EowynAurora

hejsan!

jag går gärna med här om det e ok=)

om allt går som det ska så får vi vårat 3:e april-barn 2014, vi har 2 pojkar sen tidigare födda 100417 och 120418.  =D

jag ska  på ett VUL om en vecka för att kolla så att allt är som det ska osv.

enligt mina beräkningar borde jag vara i v.7 (6+5) idag.          

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Sagrantina

Hej har inte varit på familjeliv på flera år. Har två söner födda -07 och -09. Väntar nu tredje barnet i april eller maj. Hoppas det är ok att jag går med här!  

• ChalleCharmtroll

Hej Sagrantna jag har en flick född 07 och en pojke 09 så vi kan säkert prata lite om de åldrarna med. Vad kul jag fick inte så många svar här men nu när jag kom in var det fler som hakat på den lilla grupp.

• ChalleCharmtroll

VUL vad spännande..på eget intiativ? Jag har nu med trean precis kvalat in för KUB så det blir en första gång för mig. Lite tråkigt dock att man fått två ul med de andra två bebisarna men nu har region skåne endast ett ul i v 17-18. Vi fick et ul i v 38 med första barnet och det var 3d så coolt...

• EowynAurora
    ChalleCharmtroll skrev 2013-08-28 22:16:58 följande:
    VUL vad spännande..på eget intiativ? Jag har nu med trean precis kvalat in för KUB så det blir en första gång för mig. Lite tråkigt dock att man fått två ul med de andra två bebisarna men nu har region skåne endast ett ul i v 17-18. Vi fick et ul i v 38 med första barnet och det var 3d så coolt...

näe det är inte på mitt initiativ, även om jag är glad att få se att allt stämmer=)

(i östergötland får man i vanliga fall 2st UL, ett i ca v.12(inför KUB som alla blir erbjudna här) o ett till UL i ca v.18 .

men jag måste på fler kontroller än vanligt pga att jag råkade ut för druvbörd i våras, så jag var på ett VUL redan för 2 veckor men då var jag bara i v.5 trodde han o d var för tidigt o avgöra om jag var gravid på riktigt eller inte.

men det känns verkligen som att det stämmer den här gången, och imorgon kl 9 ska jag tillbaka igen o få reda på fortsättningen=)   jag kan knappt bärga mig tills imorn=)    
  • Anaerob

:) väntar det tredje barnet, har två pojkar två och sju år gamla. 

• ChalleCharmtroll

Nu är jag tillbaka mycket jobb och lite tid med två små barn. Hur gick det för dig EovynAurora? Vet inte riktigt vad druvbörd innebär? Hoppas allt gick bra och är bra med dig

• ChalleCharmtroll

Så här i v 11 så har jag fått en liten kula och varför säger folk att det inte ska synas så här tidigt. Jag har säkert gått upp en hel del. Tror inte jag kan dölja det längre fast jag skulle vilja ett tag till. Tänker att jag kommer bli enorm. Annars normal vikt fast med ganska smala ben så jag går alltid nästan upp över magen så en grav blir ganska tydlig snabbt :)

• EowynAurora
    ChalleCharmtroll skrev 2013-09-11 20:49:56 följande:
    Nu är jag tillbaka mycket jobb och lite tid med två små barn. Hur gick det för dig EovynAurora? Vet inte riktigt vad druvbörd innebär? Hoppas allt gick bra och är bra med dig

en kort sammanfattning från  vårdguiden är: "En druvbörd är en sjuk moderkaka som är fylld med vattenblåsor. Druvbördsmoderkakan växer utan att det finns ett foster. Ett graviditetstest visar positivt eftersom druvbörden producerar samma hormon (HCG) som en normal moderkaka" .  
    (mer finns att läsa på vårdguiden och wikipedia)

men allt är bra med mig.  o jag hade egentligen gravid-förbud i 6 månader, men så visade det sig att jag var gravid igen =S  men då allt såg bra ut och mina värden var nere på noll nästan direkt så fick vi klartecken av läkaren ändå, det hade jag inte räknat med  =D

idag har jag dessutom fått inskrivningen avklarad, o nu väntar jag på det första riktiga UL i v.12 ungefär (whoho inga mer VUL).  
  • Anaerob

Vi fick idag se en liten kropp och ett tickande hjärta! Tidigare beräkningar och dagens stämde exakt överens, allt annat såg också bra ut. Läkare och barnmorska tog till sig det vi hade att säga, vilket känns bra. 

• mrsSoffi

Hoppar in här om jag får

Är gravid med mitt tredje barn, dom tidigare är födda feb 09 och nov 10. Bor utanför Örebro. 
    Ska iväg på kub den 8 oktober, så det är ju en stund kvar, men tror jag kommer ha BF ca 11 april
    om allt går vägen    

• ChalleCharmtroll

Förra måndagen var vi på kub ul och det var ju en liten groda där inne. Allt såg prima ut och vi högsta betyg, känns skönt. Har inte sagt något på jobbet då jag har legat i lite konflikt med min chef om ett nytt ansvarsområde,. De ville ge mig ett mer krävande jobb och mer ansvar men i slutändan skulle det innebära mindre pengar i lönekuvertet. Något som känns jobbigt då man ska vara f- ledig och sig mm. Nu är allt löst så nu kan jag ju berätta men jag tror de flesta vet för det är uppenbart:))

Svar på tråden Tredje barnet i april 2014