• sweasmamma

Lån trots kronofogden

Hej! Ligger i skiljsmässa och mitt ex har tagit lån och dyl på mitt namn så jag hamnat på kronofogden ,sitter själv med 2 barn,dock stabil inkomst men måste ta mitt körkort och köpa en billig bil,finns det någonstans jag kan ta ett lån ???? Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Lån trots kronofogden
  • Harvester

Kanske hos ngt oseriöst bolag med ockerränta. Skulle rekommendera att spara först och göra sen för att i te hamna djupare i skiten...

• sweasmamma

Klart! Jag bet ju varje månad och just nu då jag är föräldraledig tänkte jag passa på att ta körkortet! Men självklart är spara det bästa

• DarkForce

Äger du hus eller bostadsrätt, finns Bluestep, och dom kan även lösa fogdeskulden,  Annars får du nog prata med din bank.

• bankman

Dom enda bankerna i Sverige som accepterar skuldsaldo hos Kronofogden när man söker lån är Bluestep och Marginalen (omstartslån). Alla andra långivare, inklusive snabblån och smslån, ger avslag direkt om de ser ett skuldsaldo på din kreditupplysning.

• Mamman02

Bluestep kan ge lån trots betalningsanmärkningar. Men räntan är ju klart högre då.

Svar på tråden Lån trots kronofogden