• Majken03

Didrikson, Kaxs, Pop? Vad för overall?

Hej! Min tjej blir 1 år i mitten av augusti och jag har börjat fundera på det här med vinteroverall. Har helt snöat in på att jag ska köpa en didriksson, i stl 80. Har ni nån erfarenhet av Didrikson?

• Svar på tråden Didrikson, Kaxs, Pop? Vad för overall?
  • Erfdgt

Här kör vi på Reima, har gjort det sedan dottern var liten. Brukar köpa en Reima och en från Coop (Friends) varje år, så att det finns ett ombyte. Har aldrig varit några problem, hon håller värmen bra och blir inte blöt.

• Sisisisi

Vi har använt kaxs flera år, köpt när de har 25 % så den har kostat ca 500 kr och är väldigt bra!

• josen 1

Kax är jättebra och bättre i pris, dom går även att ha i torkskåp och har mycket reflexer.

• lollsanT

Vi körde på Didriksson förra vintern och kommer göra det denna vinter också. Sonen fryser inte trots att vi får neråt -30.

• sussiq82

Ha oxå valt kax tycker de är bra och betydligt bättre pris än didriksson!!

• Majken03

Det där med att ha de i torkskåp var ju ett väldigt starkt argument för Kaxs måste jag säga. Hade nog inte en aning om att vissa inte tål torkskåp så tack för infon!

• Svea 123

Köper du en bra overall så behöver du inte kunna ha den i torkskåp, som återförsäljare av Reima, Didriksson, Lindberg och Five Season så skulle jag absolut köpa en Reima, mjuka lätta och smidiga overaller som håller i vått och torrt fick in en overall av ca 200 sålda på reklamation förra säsongen och då hade dragkedjan gått sönder.

• mimmi006

Gneis tycker jag har varit bäst, har provat molo, didriksson, POP och MAT. Jag gillar tyvärr inte designen på Reimas overaller, så det har aldrig blivit nån sån. just det! Vi hade en Hummel overall också som var svinbra. Och snygg!

• Kramardig

Vi hade en Reima åt sonen när han var liten och tyckte den var kanon. Dyna i rumpan så det håller värmen lite bättre eftersom dom sitter ner ganska mycket.

Köpte den begagnad och var suverän!

I år ska sonen få prova Isbjörn of sweden som tydligen ska vara riktigt bra. Köpte den för halva priset på rean så kan alltid sälja för ungefär samma pris.

Angående Reiman så blev den lite sliten i knäna men en kompis som har haft samma modell/design sa att just den overallen har slitits mycket fortare på deras pojke än andra Reima har gjort.

• Maisie

Vår dotter hade en Didriksonoverall i storlek 90 (när hon hade storlek 86). Den var alldeles för stor på alla håll och kanter MEN benen var ändå för korta. Grenen satt vid knäna. Modellen passade inte mitt långbenta barn. Hon använde mest en ganska sliten reima i storlek 80.

Svar på tråden Didrikson, Kaxs, Pop? Vad för overall?