Önskar tips på namn till en mörkhårig flicka med ljusblåa ögon
Ge oss det perfekta namnet :)
Ge oss det perfekta namnet :)
Miranda, Elvira, Meja/Meya, Molly, Elise, Dilara, Diza? :)
Ashley, kimberly, Mona, Sofiyah, Amira
Someya o sidra är mina favoriter
Thea,Saga,Nikki,
T(h)eodora, Gabriella, Lovisa, Ofelia, Ronja, Stella, Elina, Elvira, Laura, Ines, Meja?
Mörkt hår och blåa ögon. Namnen som kommer upp är: Rebecka, Jessica, Rosa eller Rosie..
Om det gäller en nyfödd så tänk på att flickans hår- och ögonfärg kan förändras, så välj inte namn som passar just en blåögd, mörkhårig flicka. Blå ögon kan bli bruna, mörkt hår kan bli ljust... Jag hade nästan kolsvart hår när jag föddes, men sedan blev jag blond.
Svårt att veta vilken stil ni är ute efter,men här kommer lite blandat:
Amelie
Amalia
Alicia
Alva
Cornelia
Diana
DIsa
Ester
Edith
Ellie
Emmy
Filippa
Gry
Hilma
Hedda
Isabella
Iris
Julia
Klara
Leonora
Lova
Milou
Matilda
Nicolina
Nelly
Poppy
Sabina
Tuva
Vera
Valentina
Olivia
Nathalie, Alexandra, Gabriella, Emilia, Alicia.
Jemima
Klara
Ofelia
Nina
Hanna
Lyra
Viola
Ylva
Jag vet inte vilken stil på namn jag riktigt gillar! Men mjuka namn som passar i alla åldrar. Av dessa förslag gillar jag nog Ines mest, Alicia är även söt!
Fler förslag då:
Agnes
Alvina
Ella
Emelie
Ellen
Elina
Felice/Felicia
Irmeli
Irma
Junia
Lydia
Livia
Liv
Leah
Lilja
Melina
Miranda
Nora
Signe
Siri
Selma
Tove
Tess
Viola
Det går ju inte ge några namnförslag, utan några kriterier. Men generellt känner jag, att tjejen förmodligen kommer att få ett ovanligt och slående utseende. Hon skulle därför kunna bära upp ett riktigt vackert, stiligt och inte så vanligt namn - kanske något ur romersk eller grekisk mytologi. Det vore väldigt synd om hon fick gå genom livet som Lisa, Lotta eller Sara, om vi säger så!
Penelope
Aurora
Athena
Diana
Chloe
Ett par andra namn jag osökt tänker på är Veronica och Virgina. Eller Viola, på grund av ögonfärgen!
Tack för alla förslag! Ös på med fler namn.. Vi har fått ihop en liten lista nu :)
Isabella ska min dotter i magen heta :) Isabel är också fint.
Filippa, Scarlett, Belle, Veronica, Ophelia, Violet, Dahlia, Charlotte, Persephone (uttalas per-seh-fa-ni), Genevieve
Tack för alla förslag! Hon är fortfarande namnlös, dagarna bara går! Namnen jag gillar: Ebba Wilma Lilly Olivia Alice ! Funderar över Elise också men låter inte det lite hårt? Hårdare än Alice? Gillar mjuka, sessiga namn MEN jag tycker även att Charlie är coolt på en flicka! Jag är ett hopplöst fall!!
Förslag:
Freja
Bianca
Emma
Josefine
Amanda
Sofia
Felicia
Hilda
Helga
Leila
Magnolia