• Miiila855

Önskar tips på namn till en mörkhårig flicka med ljusblåa ögon

Ge oss det perfekta namnet :)

• Svar på tråden Önskar tips på namn till en mörkhårig flicka med ljusblåa ögon
  • timglas118

Miranda, Elvira, Meja/Meya, Molly, Elise, Dilara, Diza? :)

• enthymeme

T(h)eodora, Gabriella, Lovisa, Ofelia, Ronja, Stella, Elina, Elvira, Laura, Ines, Meja?

• Serahjay

Mörkt hår och blåa ögon. Namnen som kommer upp är: Rebecka, Jessica, Rosa eller Rosie.. 

• pluvdo

Om det gäller en nyfödd så tänk på att flickans hår- och ögonfärg kan förändras, så välj inte namn som passar just en blåögd, mörkhårig flicka. Blå ögon kan bli bruna, mörkt hår kan bli ljust... Jag hade nästan kolsvart hår när jag föddes, men sedan blev jag blond.

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • fluu

Svårt att veta vilken stil ni är ute efter,men här kommer lite blandat:

Amelie
    Amalia
    Alicia
    Alva
    Cornelia
    Diana
    DIsa
    Ester
    Edith
    Ellie
    Emmy
    Filippa
    Gry
    Hilma
    Hedda
    Isabella
    Iris
    Julia
    Klara
    Leonora
    Lova
    Milou
    Matilda
    Nicolina
    Nelly
    Poppy
    Sabina
    Tuva
    Vera
    Valentina
    Olivia

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Miiila855

Jag vet inte vilken stil på namn jag riktigt gillar! Men mjuka namn som passar i alla åldrar. Av dessa förslag gillar jag nog Ines mest, Alicia är även söt!

• fluu

Fler förslag då:

Agnes
    Alvina
    Ella
    Emelie
    Ellen
    Elina
    Felice/Felicia
    Irmeli
    Irma
    Junia
    Lydia
    Livia
    Liv
    Leah
    Lilja
    Melina
    Miranda
    Nora
    Signe
    Siri
    Selma
    Tove
    Tess
    Viola

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Juniana

Det går ju inte ge några namnförslag, utan några kriterier. Men generellt känner jag, att tjejen förmodligen kommer att få ett ovanligt och slående utseende. Hon skulle därför kunna bära upp ett riktigt vackert, stiligt och inte så vanligt namn - kanske något ur romersk eller grekisk mytologi. Det vore väldigt synd om hon fick gå genom livet som Lisa, Lotta eller Sara, om vi säger så!

Penelope
    Aurora
    Athena  
    Diana
    Chloe

Ett par andra namn jag osökt tänker på är Veronica och Virgina. Eller Viola, på grund av ögonfärgen!   

• Miiila855

Tack för alla förslag! Ös på med fler namn.. Vi har fått ihop en liten lista nu :)

• Lola89

Filippa, Scarlett, Belle, Veronica, Ophelia, Violet, Dahlia, Charlotte, Persephone (uttalas per-seh-fa-ni), Genevieve

• Miiila855

Tack för alla förslag! Hon är fortfarande namnlös, dagarna bara går! Namnen jag gillar: Ebba Wilma Lilly Olivia Alice ! Funderar över Elise också men låter inte det lite hårt? Hårdare än Alice? Gillar mjuka, sessiga namn MEN jag tycker även att Charlie är coolt på en flicka! Jag är ett hopplöst fall!!

• Lillan05

Förslag:

Freja
    Bianca
    Emma
    Josefine
    Amanda
    Sofia
    Felicia
    Hilda
    Helga
    Leila