• Pärla84

Få ägg vid äggplock

Har gjort en ivf behandling långt protokoll med synarela 150ie gonal f,ovitrelle. Äggplock= 3 ägg endast 1 moget,ingen befruktning Ska göra ivf 2 kort protokoll denna gången med 150ie gonalf + orgalutran Någon som har varit med om få ägg vidd äggplock???

• Svar på tråden Få ägg vid äggplock
  • Lillan15
    Pärla84 skrev 2013-08-06 23:40:53 följande:
    Har gjort en ivf behandling långt protokoll med synarela 150ie gonal f,ovitrelle. Äggplock= 3 ägg endast 1 moget,ingen befruktning Ska göra ivf 2 kort protokoll denna gången med 150ie gonalf + orgalutran Någon som har varit med om få ägg vidd äggplock???

Jag har alltid fått ut 3-4 ägg vid ÄP. 1-2 befruktade.
    Ska just göra nytt IVF försök. Kort protokoll. Menopur 450 ie + Orgalutran på dag 7. Sprutdag 1 idag.  
  • Lo81

Ja fick ut fyra ägg, var jättebesviken och övertygad om att det aldrig skulle fungera för oss men är nu i vecka 31! Det räcker med ett riktigt bra embryo. Kan tillägga att jag föregående behhandling fick ut 19 men inget var av tillräckligt bra kvalité så fick avbryta. Läkarna sa att mycket är tillfällighe

• Pärla84

Lo-81 hur många behandlingar gjorde du totalt? Grattis till graviditeten usch jag känner mig jätte nervös inför denna gången hur det kommer bli... Lillan15-hoppas det går bättre denna gången för er!!

• abovo

Hej! Här är en till som fått få ägg vid äggplock. IVF 1 = 1 ägg, ej befruktat (korta protokollet, 150ie Puregon). IVF 2 = 5 ägg, 1 befruktat = dotter (långa protokollet 225 ie Puregon). Inför syskonförsök ville min läkare att jag skulle ta ett AMH-prov för att kolla min äggreserv eftersom jag fick ut så få ägg. Provet var helt okej för min ålder (30 år), tror det var 1,9. Jag fick denna gång göra långa protokollet med sänkt dos Puregon, 150 ie. Jag fick ut 9 ägg = 8 mogna = 5 befruktade = 4 i frysen, en i magen v. 39. Min läkare har också pratat om tillfälligheter, ibland har man en extra bra cykel. Den enda skillnaden denna gång att jag vägde ungefär 10 kg mindre, vet inte hur mycket det påverkar. Önskar dig lycka till framöver!!! (Skriver från telefonen, beklagar den ihoptryckta texten.)

• Lillan15
    Lillan15 skrev 2013-08-06 23:51:41 följande:

Jag har alltid fått ut 3-4 ägg vid ÄP. 1-2 befruktade.
    Ska just göra nytt IVF försök. Kort protokoll. Menopur 450 ie + Orgalutran på dag 7. Sprutdag 1 idag.  

Vill tillägga att vid IVF nr. 2 då jag fick ut 4 ägg och 1 befruktat, så kom vår dotter i V.42!!!
  • Lo81

Jag har tidigare gjort långa protokollet med puregon 24 ägg! Men endast ett var bra, blev gravid och fick en dotter som snart är tre år. Använde fler av de äggen för syskonförsök men de var fragmenterade och tappade celler. När vi bytte till en privat klinik prövade vi först menopur korta protokollet, det var då vi fick avbryta för att alla embryon var för dåliga. Då sa läkarna att jag kanske hade lite sämre äggkvalité men att det bara behövdes ett toppenbra. Det som nu ledde till graviditet var helt utan anmärkning. Hoppas det går bättre för dig nästa gång. Prata ev med läkaren om menopur, det ska ge bättre kvalité på embryon har jag hört men det kan vara tillfälligheter, lycka till

• Pärla84

Tack för era svar allihopa!! Min läkare pratade också om att jag skulle spruta fler dagar denna gången, för jag hade många äggblåsor men det fanns ju endast ägg i 3 st.

• Johanna03

vet inte vad som räknas som få. jag fick ut tre vid första äggplocket, kändes på tok för få då, var helt knäckt och såg framför mig hur alla skulle dö under helgen innan vi fick något att sätta tillbaka, men alla blev befruktade och dom överblivna klarade frysen också. Dock slutade alla sen i mf (nej, inget lyckligt slut här, än) så är precis i färd med att dra igång IVF nummer två. Men som sagt, får dom "bara" ut tre ägg den här gången kommer jag inte bli lika deppad, och som personalen säkert säger till alla, och som bevisas av svaren innan, det är inte antalet utan kvalitén som är viktigast. Plus uppenbarligen en massa annat, för alla våra tre var toppkvalité och sket sig ju uppenbarligen ändå..

• Polly83

Vi gör IVF pga manlig faktor, men jag har även pco. Jag fick ut fem ägg (de sa fyra först men hittade ett till efteråt.) Jag var så besviken, jag hade många tomma äggblåsor. Vi körde långa protokollet och min dos gonal f var 75e, sänktes mot slutet till 50e. Alla äggen blev befruktade och jag fick tillbaka en blastocyst av toppkvalitet. Är nu gravid i v 15 på första försöket. Det räcker med ett toppägg!

• Puff Mummy is back

Jag var svårstimulerad och gjorde långa protokollet fyra gånger, fick ut 6,5,4, resp 3 ägg varav endast 1-2 varit OK för återföring, dock inget toppägg. Har 3 IVF-barn idag plus en på naturlig väg. 
    Lycka till! 

Svar på tråden Få ägg vid äggplock