• EllyR

Vätska bakom trumhinnan och yrsel

Hej!

Har last runt lite pa forumet om vatska bakom trumhinnan, men hittade inte direkt svar pa min fraga. 
    Jag har varit yr i ca 2-3 veckor, jag har problem med migran i vanliga fall men nu under dessa veckorna fick jag en annan huvudvark, och kanner ett tryck pa ena sidan av huvudet vid orat. Det kluckar och knastrar lite nar jag svaljer, och kanns som det ar lite lock i oronen (inte mycket dock).

Var hos doktorn och dom sa forst att yrseln ar pga huvudvarken, ta en alvedon och vila. Men yrsel kommer och gar lite. Ibland sa mycket som att rummet snurrar, saker 'flyttar' pa sig och jag ar i lite obalans sa att saga. Gick till en annan doktor, han kollade mina oron och sa att jag har vatska i bada oronen. 
    Han bad mig forsoka fixa locken i oronen genom att 'blasa ut luft', men det gick inte - doktorn sa att detta beror pa vatskan. Han sa aven att detta ar vad som orsakar min yrsel och huvudvark.

Jag fick allergitabletter som tydligen ska hjalpa att fa bort detta, och blev beordrad att tryckutjamna ofta. Har atit allergitabletterna i tre dagar nu, och undrar om det finns nagon mer som haft nagot liknande?

Jag kanner mig fortfarande ur balans, gar in i lite saker ibland och kanner mig lite yr allmant, men absolut inte lika mycket som for tre dagar sedan. Jag pluggar utomlands i Australien och har darfor ratt stor press pa plugget (far inte faila), sa jag borjar tycka det ar lite jobbigt att forsoka plugga samtidigt som jag ar yr.

Om nagon annan haft nagot liknande, hur var det for er? Hur lang tid tog det att forsvinna?  

Tacksam for svar :)
    Kram 

• Svar på tråden Vätska bakom trumhinnan och yrsel
  • Yr mamma

Har samma symtom som du. Mitt har suttit i i 7 år . började med en öroninflammation och har sedan dess problem med yrsel i perioder. Yr i tre fyra veckor sedan blir det bra tills jag blir förkyld eller att det blåser ute eller att pollenallergin startar då kommer yrseln tillbaka. Kan variera mellan att kännas som åksjuka eller som när man åkt karusell och ibland känner jag mig som lutande tornet i pisa. Jättejobbigt. blir även illamående och väldigt lättretlig.

Har synlig vätska bakom trumhinnan och indragen trumhinna. har nu fått remiss till öron och hoppas på bot.

Lider i övrigt som du av migrän( med aura    ) Yrseln är för mig ett stort problem. Törs inte köra bil eller cykla då det är som jobbigast. Får även svårt att fästa blicken.

Hoppas att du blir av med din yrsel snart. Be om remiss till öron om det håller i sig. 

• Denicet
    Blev någon av er fri från detta? Hur lång tid tog det och hur länge satt locket i?
  • Magical
    Denicet skrev 2023-03-14 13:10:06 följande:
    Blev någon av er fri från detta? Hur lång tid tog det och hur länge satt locket i?
    Men oj vad du spammar forumet genom att dra upp ALLA trådar som handlar om öronproblem. Varför????? 
  • Denicet
    Magical skrev 2023-03-14 14:19:20 följande:
    Men oj vad du spammar forumet genom att dra upp ALLA trådar som handlar om öronproblem. Varför????? 

För jag har extrema problem efter en bihålsinflammation och öroninflammation som jag är extremt orolig över. Varit hos läkare. Vill veta om folk blivit bra.

Har du haft liknande?

Svar på tråden Vätska bakom trumhinnan och yrsel