• Hejåhå

Kejsarsnitt BB Stockholm

Hej allihopa!
    Jag har skrivit om min upplevelse från mitt planerade kejsarsnitt på BB Stockholm.
    Resten av inlägget kan läsas på min blogg: http://omlivetefter.blogspot.se
    http://www.omlivetefter.blogspot.se/2013/08/forlossning-kejsarsnitt-min-berattelse.html?m=1

"Vi hade fått vårt rum på BB Stockholm. Barnmorskan hade kontrollerat en sista gång att bebisen fortfarande låg i sätesbjudning. Utanför kändes det som vår i luften, trots det tjocka istäcke som vilade som en hård skorpa på asfalten. Solens strålar letade sig in mellan persiennerna. Vi höll med barnmorskan, att det var en vacker dag att födas på. 

Vi försökte hålla humöret uppe och skojade omkring i våra läckra operationsklädslar. Jag iförd sjukhusskjorta och nättrosor, mannen i full grön mundering med hårnät och skoskydd. Vi poserade och tog roliga bilder, försökte hålla oss sysselsatta för att inte bryta ihop av nervositet.

Trots att det var ett planerat kejsarsnitt visste de inte hur länge vi skulle behöva vänta på rummet. Vi skulle hålla oss beredda, för det skulle inte dröja så länge. Vi väntade nog i 45 minuter innan en sköterska bad oss gå vidare till operationssalen. Gå? Jag visar ju hela rumpan i min särk och kasslertrosa! Den morgonrock jag tagit med, trodde jag var till för att hasa runt i korridoren, inte för transport till själva operationen. Visst, morgonrocken var nytvättad, men inte fri från katthår. Tänk om ett katthår skulle leta sig in i alla lager de skulle sy ihop? Sköterskan skrattade lite, sedan fick jag åka i sjukhussängen bort till operationen. Det var tydligen första gången de gjort den specialaren och jag skämdes lite."......

Tack! Det var ju ett tag sedan nu, 2,5 år redan. Jag blev inspirerad att skriva om texten lite eftersom en kompis till mig väntade på att bli moster genom kejsarsnitt.

Nyss fick jag en uppdatering att allt gått bra och det blev en liten pojke med tio fingrar och tio tår. Härligt!

• Pyret82

Ååååh <3 tack för att du delade! 25sept är det jag som ligger där. Om hon inte tittat ut innan dess på ett gynsamt sätt. Bf 20sept!

• Hejåhå
    Pyret82 skrev 2013-08-27 14:47:26 följande:
    Ååååh <3 tack för att du delade! 25sept är det jag som ligger där. Om hon inte tittat ut innan dess på ett gynsamt sätt. Bf 20sept!

Ska du till BB Stockholm?
    Blir nästan lite avis faktiskt. Skulle kunna göra om den upplevelsen hur många gånger som helst.

Skulle man kunna pulverisera den känslan och snorta den, så skulle det definivt bli mitt knark.

http://omlivetefter.blogspot.se
  • Pyret82

Skrev jag bara ååh?? Haha! Allt kom inte med isf! Jag snittas på "vanliga" Danderyds "tyvärr". Ville till bb sthlm men det var fullt :( Drar det igpng naturligt så är jag dock inskriven på bb sthlm! Så då åker vi dit :) nervöst å spännande ..

[quote=70914545][quote-nick]Hejåhå skrev 2013-08-27 15:15:48 följande:[/quote-nick][/quote]

Svar på tråden Kejsarsnitt BB Stockholm