• Anonym (Tjock)

Gastric Bypass egenremiss och BMI strax under 35

Hej! Nån som skrivit en egenremiss för en gastric bypass och fått operationen? Vill veta lite hur man ska skriva, för jag ska försöka få ihop en själv. Sen undrar jag om man kan få en operation/ nån som fått en operation med lägre BMI än 35. Jag mår väldigt psykiskt dåligt av min övervikt och detta kanske kan räknas in i det hela?

• Svar på tråden Gastric Bypass egenremiss och BMI strax under 35
  • Anonym (ångest)

Vilka seriösa försöka har du gjort själv då? För att få en operation betald med så låg BMI tror jag det måste finnas väldigt starka skäl i form av andra riskfaktorer för din hälsa. Om ens då!

På vilket sätt tror du att en operation ska hjälpa dig? Äter du för att lindra din ångest - hur ska du lindra den efter operationen har du tänkt?  

Detta är säkert inte en kommentar du vill ha men tänk ett varv till!    

• Anonym (gbp)

Du måste ha väldigt väldigt starka skäl att få en gbp för ett bmi under 35. Tror inte att enbart psykiska skäl räcker faktiskt, du bör ha andra fysiskt relaterade problem också som diabetes, hjärtkärlproblem (el hot om) och blodtryck etc. Hur skulle du beskriva dina psykiska problem? 

• Anonym (Tjock)

Nu va det ju inte åsikter direkt som ja fråga om men ok.. Har testat allt tänkbart, dieter, dietist, bantningspreparat utskrivet av läkare. Jag motionerar såklart, men inget hjälper. Visst går jag ner några kilo, men alltid upp flera. Har behandlats mot ångest och depressioner. Jag tänker på min kropp och min vikt hela tiden. Den hindrar mej från att leva mitt liv. jag har försökt, allt känns det som. Och detta vore sista utvägen. Ang andra sjukdomar har vi ärftliga hjärt/kärlsjukdomar i släkten. Nu va det erfarenheter jag bad om, inte åsikter. Och jag har tänkt igenom detta flera flera gånger.

• Anonym (gbp)

Jag försökte hjälpa dig genom att först få dina skäl, sedan tänkte jag hjälpa dig att skriva ihop det men skit i det och lycka till. Är så less på folk som inte tar sig tid att lyssna, jag tänkte hjälpa dig för jag har lång erfarenhet av att skriva ihop både remisser och andra skrivelser till olika myndigheter och instanser. Lycka till! 

• Anonym (Kan man??)

Kan man skriva egen remiss??

Jag har BMI strax över 35 samt högt blodtryck. Min läkare har sagt att jag måste ner 30 kg. Det går verkligen inte som min livsituation ser ut nu. Läkaren sa att om jag inte gått ner si och så mycket samt fått ner blodtrycket si och så mycket inom en viss tid så skulle hon skriva en remiss men hon har ångrat sig, varför vet jag inte. (Jag går hos sjukgymnast, men där koncentrerar vi oss på nu att stärka mina muskler, inte viktnedgång)   

Svar på tråden Gastric Bypass egenremiss och BMI strax under 35