• Omogen citron

Varför minskar inte midjemåttet?

Jag håller på och gå ner i vikt och har hittills gått ner sju kilo, men inte en centimeter i midjan. Det är inte så att det inte syns, min rumpa och lår har minskat regält och armarna är smalare. Men inte midjan som sagt. Vad ska jag göra för att den ska bli mindre?

Jag äter vanlig mat, fast mindre så simmar jag och går promenader.

• Svar på tråden Varför minskar inte midjemåttet?
  • Dr to be

Grattis till viktnedgången! Jadu, jag gör en variant på sit-ups (som säkert har ett eget namn som jag inte känner till) och jag tycker de tightar till magen och midjan vid behov, mycket mer än vanliga sit-ups. Lägg dig på golvet och ha huvudet vid typ sängen, soffan eller annan tung möbel. Ta tag i nämnda möbel och dra upp benen(raka) i luften och lyft så att rumpan lyfter från golvet. Sänk ner rumpan och benen igen- viktigt är att benen inte nuddar golvet vid nedgång. Gör så många du orkar. Jag tycker att det bränner som f-n Lycka till

• Omogen citron

Tack för tipset! Det ska jag testa redan idag!

• Duckan

Det kommer säkert ts om du bara fortsätter. Går inte att punktförbränna säger alla.

• ellie01

Hej, 

På min senaste viktresa gick jag ner 24kg och inte en enda storlek i byxor vilket sög. Tror att det helt enkelt beror på att magen är det som för en del försvinner sist. Fortsätt kämpa så kommer det att försvinna också.

Svar på tråden Varför minskar inte midjemåttet?