Vad gillar/äter din 1 åring?
Vad gillar eran ettåring för mat? Burk? Hemmagjord mat?
Vad gillar eran ettåring för mat? Burk? Hemmagjord mat?
Barnet avskyr burkarna lika mycket som jag(tack o lov!!) Äter samma mat som oss så långt det går.
Fiskrätter med potatis och ärtor eller köttfärsås o spaghetti hör till favoriterna!
Funkar med både hemlagat och burk, men det känns mycket roligare att ge hemlagat. Kyckling, lax, köttbullar, pasta och ärtor är favoriter.
Vår son äter samma mat som oss, burkar är ingen hit här hemma.
Spagetti och köttfärssås är favoriten. :)
När min son var 1 åt han allt utom räkor och pasta.
Nu är han 4 och äter pasta men inga räkor och äter gärna inte en köttbit... Men kyckling gillar han.
Nä, burkar använde vi aldrig, förutom någon enstaka gång på resande fot.
Vår son åt samma mat som vi när han var 1 år. Och han åt allt då. Det var först i 2-årsåldern han började få idéer om att inte äta viss mat, som t.ex. pasta och potatis. Men han äter fortfarande förhållandevis bra.
Hon äter det mesta. Har mest gjort egen mat för jag tyckte burkmaten var ganska äcklig, och vill inte jag smaka själv så kan jag ju inte ge det till barnet.
Hon vill gärna att maten ska smaka lite mer så det blir en del vitlök och kryddor i köttfärssåsen som är en favorit både till pasta och ris. Köttbullar med ratatouille och kycklingtacos är andra. Tomater, ärtor, majs och oliver är favoritsnacks. Lax är nog det enda som hon konsekvent ratar, vit fisk äter hon gärna.
Min ettåring äter en sorts burk så den får hon när vi äter ute och det inte finns något bra på menyn till henne. Hon äter vit fisk, potatis, potatismos, pastaskruvar, korv, pannkaka. Har också börjat gnaga lite på kyckling. Hon gillar färska kryddor som dill och persilja i/på maten. För ett par månader sedan åt hon bara potatis och vit fisk så det går framåt även om hon är långt ifrån allätare. I potatismoset brukar man kunna ha i lite annat kött eller ägg om man maskerar lite. Hon tycker mycket om frukt och grönsaker, där äter hon det mesta förutom tomater som hon avskyr, även i mat. Favoriterna är gurka, broccoli, jordgubbar och persika.